Som jag skrev, så är det inte normalt att baka in en bil i ett lån på ett hus, då avskrivningen är rejält skild.
Jag vet inte hur du tänker, men jag tänker att ett hus ska skrivas av på ca 30 år. En bil skrivs av på kanske 10 år (även om jag tror du vill ha en ny bil fortare än så). Problemet blir då när man går framåt i tiden och man vill köpa en ny bil, trots att man inte betalat av den bil man har. Det blir med tiden något som inte går ihop, särskilt om du vill skriva av bilen på fem år.
I början så är det inte några som helst problem, men med tiden så blir det mer och mer ohållbart. Det är så jag tänker.
Om man nu vill ha en väldigt dyr bil och inte har pengar att betala den kontant, så måste man betala av den på den tid som man tänker använda den. Om man inte klarar av det, så ska man köpa en lägre prissatt bil. Jag tycker detta är grundläggande ekonomi, men jag förstår att andra människor tänker på ett annorlunda sätt. Se till exempel på alla som köper struntsaker på avbetalning, bara för att de inte har pengar att lägga ut. Exakt samma sak.