Har man minst erfarenhet av att lyfta vikter är det inga problem imo. Kör man dessutom med låga vikter (viktigt) så är det ytterligare mer lugnt. ![]()
Kör själv (HA! vilket skämt… blir typ aldrig…) med kettlebells just för pissig rygg. Är väldigt bra träning. Finns många bra kortare träningspass på Tuben man kan följa ![]()
Lena Andersson säger det bra de första sex minuterna i Allvarligt talat:
“Det du söker är måhända mening, innehåll, stimulans och friktion, inte fridfullheten i ett stillastående paradis av blomdoft och humlesurr. För egen del tycker jag lycka som tillstånd är överskattat eftersom det nästan alltid innefattar något avstannat och färdigt. Mening tror jag däremot på och jag tror att den uppstår genom strävan och rörelse, att försöka nå det där ständigt undflyende ‘bättre’, men inte det fulländande. Precis som muskler vill intellektet inte bli färdigt och stå oanvänt, det vill ha mening och problemlösning, följt av vila och återhämtning i en konstant spiralformad framåtrörelse. Om man dessutom är närvarande och märker att man lever, då har man allt man kan begära av ett liv. Varken mer eller mindre.”