Jag har övervägt att skaffa något liknande lyxkort ett bra tag. Reser 1-2 gånger per år och de flesta verkar tycka att det är för lite. Olika om det är inom europa eller längre.
Någon har 6 restaurangbesök per år vilket låter trevligt. Lounge access hade varit trevligt de gånger man faktiskt flyger.
Tror dock inte att det lönar sig ekonomiskt. Problemet är att jag är “lite sparsam” utom möjligen med restaurangbesök. Skulle aldrig betala engångspriset för att komma in i en lounge, har man redan betalat genom att betala för kreditkortet skulle jag förmodligen gå in.
SAS amex verkade löna sig om man spenderar över 150 tusen per år med kortet så man får en 2-4-1. Nu verkar det blivit sämre på något sätt. Verkar även som att man får ha det som hobby att trixa till sig poäng/betalningar med kortet och boka rätt resor för att det ska värt det ekonomiskt.
För min del har jag landat i att det troligtvis inte är värt det ekonomiskt men kunde vara kul att prova om man har energi nog att engagera sig.
1 gillning