Låna på obelånad fastighet

Måste väl erkänna att det låter lite som hittepå. Ingen har tagit upp faktumet att det ingenstans nämns vad ta har för peng på ficka. Att ens nämna 80k i månaden som något positivt låter sinnessjukt när det fås in 500k om året på hyror, finns avskrivningar på en 150ha+ gård, 1 miljon i utdelning här, 15 anställda på företaget där etc låter sinnessjukt i min värld.

Ni har nått “skiter väl jag i pengar”. Har ni företag i den klassen och en gård för 35m obelånat har ni garanterat private Banking och hur ni inte har miljontals kronor i sparsäcken förstår jag ej. En bankman hade kontaktat er direkt för spar/investeringar om det här va sanningen och de hade direkt sett ett intresse att låna ut så mycket pengar det bara går åt er. MINST 25m som blir 50% belåningsgrad i fastigheterna.

Om detta faktiskt är sant bör ni snarast ta kontakt med banken och säga åt dem att ni ska ha private Banking, en bra investeringsrådgivare och antagligen belåna gården 50% med ränta under 2% med en portfölj som är säker (iom att ni inte verkar så säkra på investeringar). Om den investeringen är en 15m kr villa så såg bara det så fixar banken det.

2 gillningar