Bryter ut lite inlägg från bolånetråden.
LF får mycket skit nu som jag tycker (trots min korta tid mer dom) att de förtjänar ![]()
Blir häpnad nu när jag fått veta att man inte får swisha med än 15000/ vecka utan man måste ringa och ha (förhör) med deras kundtjänst, detsamma med bank överföringen max 50 000/ vecka ! Jag skiter i säkerhet bla bla jag vill ha kontroll över mina pengar
Det är ju mitt fel att jag har inte läst villkor noga och jag har lagt stor vikt på sk kundnöjdhet !
Ångrat att jag har bytt till dom.. Jag får ta det som lärdom.
Länsförsäkringar går alltså ut med idag att man sänker räntan from 2 oktober. Vilket innebär att alla kunder som har tremånaderslåsningen fram till idag vilket är mååånga kommer alltså få den högre räntan from 1 oktober i tre månader då de missar sänkningen med en dag. Så otroligt svinigt gjort av de. Hoppas Media plockar upp detta..
Finns det någon naturlig anledning att en majoritet skulle ha räntejustering just vid månadsskiften? ![]()
När jag la upp bolån sist råkade det bli runt den 20:e i månaden. Första bolånet blev den 17:e då jag fick tillträde till bostaden då. Sedan släpar ju justeringsdatumet över tid pga månader med olika mängder dagar osv. Eftersom bindningstiden är 90 dagar på rörligt.
Tror inte på någon konspiration här kring just den timingen men fortfarande märkligt att LF släpade.
Ah fy fasen va svinigt! Nu missar man med en dag för att de är slöast av alla banker.
Bankerna verkar göra olika. Jag tror storbankerna gör som du beskriver. Hos Skandia blev jag tilldelad den 1:e som räntejusteringsdag fast jag flyttade lånet ett annat datum. Hypoteket hade den 10:e för alla kunder. De fulade ofta och sänkte efter, typ den 11:e..
Har alla samma ränteändringsdag hos LF? Någon som vet..
Japp, superdåligt av LF att göra så här. Vi kommer få högre ränta i 3 månader nu, vårat går ut idag. Tänkte nog begära ut ett amorteringsunderlag och söka annan bank när de beter sig så här. De är ju inte lägst i ränta direkt heller..
När jag band sist via LF var det åtminstone kalendermånad (vilket jag inte visste efter ha läst alla olika datum för justeringer här i tråden)
LF har villkorsändringar den förste. Jag har även fått bekräftat av kundtjänst att majoriteten av deras villkorsändringar för bolånekunden är i slutet av mars och slutet av sept. Detta är i högsta grad en konspiration ifrån deras sida
De är inte slöa, det är taktik
Därför man ska ta och byta bank när de beter sig så här så de inte tjänar på det. Byter tillräckligt många så svider det.
Det är väldigt snabba på att höja räntan så fort det blir en höjning.. Då går det undan kan man ju säga, då kan de byta direkt.. Nu segar dom för att själva få den lägre räntan i 3 månader medan de tar ut en högre ränta hos kunderna. Dåligt som fan.
Kan bara hålla med. Hoppas detta känns för dem. Sen får vi inte heller glömma eller acceptera att bankerna bara sänker med 0,20 eller 0,15..
Och de hävdar att LF är ett kundägt bolag !? Delar ut ett par hundralappar i slutet av året till kunder som har försäkring hos de…. Men sänk räntan som alla andra banker så att kunderna (som är ägare) tar del av det och inte behöva betala några tusenlappar mer ? Förstår inte logiken.
Som LF kund bör man skicka till bankman och kräva att de sänker räntan from 1/10. Varför försöker man lura sina kunder?
Det är helt oacceptabelt. Var kan man vända sig när banker beter sig så här svinaktigt? ARN? Finansinspektionen?
Spyr på detta. Ger mig bara ännu mer incitament till att genomföra bytet ifrån dem.
Fy fan för det här systemet som möjliggör sånt här vidrigt beteende. Jag kommer nästan på mig själv att jag blir bitter av att läsa i den här tråden. ![]()
Det är inget de “hävdar” utan det är faktum att LF är kundägt. Det finns inga externa aktieägare utan styrelserna tillsätts av försäkringskunderna och all vinstutdelning går till försäkringskunderna. Som kund har du möjlighet att engagera dig i arbetet och påverka.
Det betyder förstås inte att de är billigast eller “bäst”, vilket exempelvis märks på Coop.
Det här är väl nästan värt en egen tråd?! Jäkligt typigt beteende!
Skapa en lista på vilka som sänkt när…
Om jag får hjälp så kan jag ha ett första inlägg där vi försöker sammanfatta hur varje bank har agerat med villkorsändring.
Samma här, villkorsändring 1 oktober. Så himla tråkigt beteende från LF