Jag valde att lämna LF bank förra året men ändå behålla alla försäkringar hos dem då jag ändå upplevt att försäkringsdelen fungerat bättre. Nu börjar jag tvivla dock…
I typ augusti eller tom i juli fyllde jag och min man i ansökningar för varsin livförsäkring. Efter någon vecka fick vi hälsodeklarationer på mail som vi snabbt fyllde i och skickade in. Sedan dess har det varit total tystnad. I början av oktober skickade jag ett meddelande och frågade hur det går och efter 10 arbetsdagar av total tystnad skickade jag ett meddelande på nytt. Nu är det tredje arbetsdagen och har inte hört någonting. Trodde ju i min enfald att de skulle vara intresserade av att få sälja ytterligare en försäkring till oss men inte ens det verkar de lägga tid eller resurser på.
Är också irriterad på att min man inte får se information om vår barnförsäkring på vår son trots att mannen är medförsäkringstagare. Det går inte enligt GDPR påstår LF, men när jag kontaktade andra försäkringsbolag sa de att de löste det genom fullmakter och att båda föräldrarna alltid har samma tillgång om så önskas.