Länsförsäkringar bank. Ris och ros

Fick svar idag.

Kan säga upp kort och kontot som är länkat till kortet och slipper därmed avgiften på 39kr.

Isk verkar inte påverkas. :partying_face:

3 gillningar

Fick du ha kvar lönekontot och betalningar?

Har aldrig haft LF lönekonto, har min vardagsbank på Swedbank.

1 gillning

Då faller allt på plats. Förstod aldrig varför du vill gå från LF→Swedbank. Jag har bara en lönekonto på LF och var nyfiken om man var tvungen att betala för det från och med 1/1-26. Får kolla upp det. Sen blir det att avsluta kontot.

2 gillningar

Men prova att använda den till någon form av vettig uppföljning eller överblick av innehaven :slight_smile:
Den gamla må ha varit ful, men den gick i alla fall använda…

Excel ftw. :blush:

Tycker personligen att LFs förenklade app är toppen, noll fomo, noll reklam, ok graf utan lull lull och konstiga inställningar.

Bästa med fonder är att de sköter sig själva, så jag måste inte in och vakta dom dagligen. :partying_face:

Skulle räcka med en koll varje år, men gillar att notera läget i min excelfil en gång per månad.

Håller med om att man behöver Excel, men den gamla fula vyn gick i alla fall få ut i Excel med alla relevanta detaljer, nu finns ju inte längre en översikt av innehaven med antal aktier… mycket manuellt knappande :frowning:

Tillbaka till deras höjda avgift så verkar de verkligen ha bestämt sig för att den inte ska få förhandlas bort. Order uppifrån/centralt, enligt uppgift.

Efter en del tjafs och mitt seriösa hot om att flytta försäkringarna så blev jag uppringd av en vettig säljare på försäkringssidan som erbjöd mig drygt 10 % rabatt på nuvarande guldkundspremie för hemförsäkringen och 5 % på bilen (halvförsäkring). Drygt 1000 kr sparat.

Fortfarande finns alternativet att avsluta bankkortet för att slippa avgiften men då upphör status guldkund. Det är frågan om det är värt det inför nästa års omförhandling av försäkringarna.

1 gillning

Fått liknande känsla.. Vi spelar med nu och justerar sparandet för att uppfylla kraven men kommer byta till annan bank och försäkringsbolag.

Har nu fått hjälp och mer tydliga besked, så det räcker med att säga upp kortet för att slippa nya avgiften.

Om jag läser mellan raderna i senaste meddelandena så verkar det som interna informationen om avgiftsändringen brustit. I alla fall för den person jag hade kontakt med innan.

Tror det gått lite väl fort att rulla ut ändringen, de borde informerat personalen bättre innan de gick ut med informationen till kunderna.

1 gillning

Så du menar att LF är liknande Skandiabanken. Man kan säga upp bankkortet och därmed slippa den månatliga avgiften på 39sek/mån?

Som det verkar. Men med tanke på att två olika medarbetare gett olika besked, så är jag inte hundra.

Mitt kort är ännu inte avaktiverat, så jag kan behöva stöta på igen i veckan.

1 gillning

Man betalar inte för kort hos LF däremot betalar man för bekväma vardagen och i detta ingår kortet gratis. Därför går det aldrig slippa beta årsavgiften hods LF. Bortse från vissa län för du får allt gratis om du är guldkund.!

Men jag fattar inte varför måste man ha Isk hos 2 olika banker när det finns smidiga Isk hos Nordnet,Avanza,Lysa helt gratis utan avgifter.

Koret kostar 25kr idag och 39kr efter nyår i min sektion, enligt senaste kontakten med LF.

Mkt upprörda känslor för en skillnad på 14 kronor i månaden.

1 gillning

Är mer sur för att jag inte fick reda på höjningen från banken, utan via RT och sen fick besked om att jag behövde säga upp alla bankkonton och kanske ISK för att slippa avgiften.

Sen har inte jag bra marginaler, så jag gillar inte att betala överpris.

1 gillning

Inga uprörda känslor men om man ska betala 39kr i mön jan man välja vilken storbank som hälst.

Skandiabanken kn man va gratis

Handelsbanken 25kr i mån billigast efter Skandiabanken

Swedbank/Länsförsäkringar/Nordea 39kr mån

Därför finns Nordnet/Avanza/Lysa som är gratis och behovet av 2 banker är onödigt

1 gillning

Till mig har de skrivit meddelande och öven till alla mina i släkten. Hur kommer det sig att du inte fick meddelande?