Länsförsäkringar bank. Ris och ros

Ingen aning.

Du märker om de drar av avgiften. Men gå direkt till banken och prata med de. Varför skriva till de när man kan gå prata med de direkt eller ringa de?

Du måste ha tålamod kan vara så att meddelande kommer åndå då det är ändå mer än 1 mån inan ändringen driver i kraft. Om de drar 39kr byter du bara bank kch stänger av allt i LF vad är problemet?

Men du betalade 25kr innan? Gratis har du aldrig haft Länsförsäkringar?!

Jag betalar inget för mitt lönekonto på LF.

Men du kan inte betala räkningar inte ga kort ocv. Men om du är guldkund och i ditt län ingår allt gratis då är det annat

För att jag vill ha skriftligt på vad som gäller.

Varför gå dit när jag kan slippa?

2 gillningar

För att jag vill helst ha kvar mina isk på LF. Sen kostar en flytt både tid, energi och avkastning.

3 gillningar

En flytt kostar inte något om du flyttar Isk tillsammans fonden till annan bank. Avkastning följer med hela tiden under flytt.

Att begära flytt tar det 100ggr mindre energi och tid än att tillbringa hela dagar på RT forumet :wink::+1:

3 gillningar

För att du får 2 olika svar ifrån Länsförsäkringar. Gillar inte LF då de har olika regler och lagar beroende i vilken län man bor i. Guldkunder får allt gratis i vissa län medan andra får betala för samma tjänst .

Planen är ju flytt till Swedbank och då blir det roburs fonder.

Det blir tvångsförsäljning av LF.

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Förklaring till och riktlinjer kring användning av emojis i forumet

Menade inte dig Melwa…

1 gillning

Ah, jag trodde det var mig du menade. :see_no_evil_monkey:

Prislistan nedan är gemensam för alla LF-bolag. Jag skulle säga att allt som är viktigt är gratis.

Förutom kort, men det är ju lätt att skaffa från en annan leverantör.

LF:s paketerade banktjänster avser kort + gratistjänster till priset av ett kort. Det vill säga ett helt meningslöst paket.

Har haft LF i över ett decennium utan att betala andra avgifter än ränta, fondavgifter och courtage.

1 gillning

#evighetstråd

Jag betalar numera 0 kronor och har dialogen i mejl med kundtjänst sparad. Visst, de kan ju höra av sig och hävda annat, men då ligger bollen hos dem nu.

1 gillning

Trots det verkar väldigt få som har kunnat förhandla bort sk bekväma vardagen avgift, ni är typ två personer i denna tråd :face_with_monocle:

Alternativt är det droppen som får bägaren att rinna över?

Jag kanske är naiv, men det är är väl bara att vifta med deras fastställda prislista och berätta vilka produkter man vill ha för 0 kr och vilka man inte vi vill ha.

Jag tror inte ens jag klivit upp i deras lojalitetstrappa. Koppar-kund ftw! :ok_hand:

1 gillning

I helgen kom återbäringen från LF. 719 kronor jag inte räknat med annars. :+1:

1 gillning