Länsförsäkringar Bank

Hmmm, har jag missat nåt? Det här måste kollas upp. Tack!

Vad missar jag?

Gör de skillnad på bank- och kreditkort? Kreditfunktionen är s a s gratis, inte banktjänsterna/-kortet.

Gissar att @Ballongpinne fått nån rabatt pga bolån, för 275:- är enligt gällande prislista. Kreditkortet kostar 195:- men är gratis som guldkund.

Hmm jag har bara bankkort, ej krita. Ej heller bolån. Däremot så var jag tidigare LF kund i ett annat län, kanske förmånen flyttats med på nåt vis?

Blev lite osäker när flytten skedde också men bör varit i höstas. Får se vad som händer nästa år…

1 gillning

Vi ser med spänning fram emot årsskiftet! :sunglasses:

Är (guld)kund i LF Blekinge. Har 20% på alla försäkringar. Vi har 4 st gratis mastercards, varav två har 10000 kr i kredit om man skulle köra slut på pengarna på en resa eller nåt. Kör ett servicekonto-kort var och sen ett lönekonto-kort var också, som sällan används.

Krav:

• Sparande 500 kr var/månad
  • Bolån
  • Säkert något annat… som jag glömt :smiley:
  • Inga krav på att man köper bankens fonder eller ens har något speciellt sparande. Vi kör allt utom den där femhundringen hos Avanza. LFs aktiedepå-webbsida är urkass.

Väldigt problemfritt och försäkringarna håller väl när jag jämför med andra bolag.

/

Instämmer verkligen!
Hade egentligen tänkt köra mitt fondspar där först, men det var så jäkla omständligt att jag blev kund hos Nordnet i stället.

1 gillning

Här har jag faktiskt andra erfarenheter.
Men det är något individuellt och inget som är rätt eller fel utan enbart hur man själv upplever det. Jag har ingen statistik eller känsla av hur andra upplever LF på den punkten.
Vet inte om det har att göra med att jag varit kund där länge och är van med hur det ser ut.
Har även ISK på ett antal ställen förutom LF (bl.a. Avanza, Nordnet, Handelsbanken, Danske Bank, SPP)
Den som för mig varit krångligast av dem alla är Handelsbanken.
Jag har idag ingen aktiedepå hos något institut.

1 gillning

Det är ju nåt gammalt skit som de fortfarande inte lyckats ersätta. Jag fick kontakta support till och med då det var så otydligt hur det funkade.

Sen vet jag inte hur det är med backenden, det är väldigt ofta problem verkar det som.

Ja de är inte snabba att svara på mail iaf, väntar fortfarande på svar efter två veckor…

Är du guldkund kan ha ha deras kreditkort utan avgift.

Jo fast det har jag ingen nytta av, jag vill slippa avgiften för debitkortet (som jag inte heller behöver).

Om det är att du vill slippa att betala för ett bankkort så verkar det ju lösas med att ta deras kreditkort istället för debitkortet om du är guldkund. Vet inte om det erbjudandet finns i alla delar av Sverige då länsförsäkringar kan ha olika erbjudanden i olika län.

Men du kan bara ha det för att slippa betala avgift. För att bli guldkund måste du ha något av det. Och är du guldkund blir kreditkortet gratis.

Men får du då även de andra tjänsterna i “bekväma vardagen”? Vilket länsbolag har du?

Vad jag vet förlorar jag inget på det. Vad tänker du specifikt på? Bor i Skåne.

Jag menar om du får allt som ingår i Bekväma vardagen (Bekväma vardagen - Få hjälp med ekonomin - Länsförsäkringar) om du skippar debitkortet? Enligt snubben jag pratat med på LF bank så måste man köpa hela paketet, och dessutom använda kortet minst en gång per månad.

Absolut får jag det, inget som ändrats för mig. Helnöjd.

Intressant, får ta ett snack med dem igen :smirk:

1 gillning

Använder mitt LF kort typ en gång i halvåret utan problem…

Loggade in idag i appen för att se om månadens köp gått igenom och möttes av detta!

Länsförsäkringars app har fått grafer! I alla fall för just LF global, men verkar inte finnas för aktier. Men vem vet, det kanske kommer.

Jag som har bättre bildminne än sifferminne uppskattar uppdateringen. :blush:

4 gillningar

Ursäktar om jag drar upp gammal tråd här. Har hemförsäkring + bilförsäkring hos LF Stockholm och tänkte om man kan försöka förhandla ned priset om man blir guldkund. Någon som vet om det räcker med att föra över 500 kr/mån från annan bank för att lönekontot ska räknas som aktivt? Samt om någon lyckats få ett gratis debitkort istället för gratis kreditkort som LF Stockholm kör med Guldkund?