Lön från eget AB till familjemedlem

Tack för allas svar!

Det är tydligt att detta var något som engagerade. Som jag skrivit tidigare, jag är inte inte ute efter att “fuska“ utan göra rätt och samtidigt så förmånligt som möjligt, som jag tror att de flesta av oss här vill.

Jag förstår att detts med arbetsinsatsen är en avgörande faktor. Jag tänker fortfarande att det ändå tar en del tid med saker som hade varit svårt stt få någon annan att göra på ett flexibelt sätt till en rimlig kostnad.

Ett exempel är när det uppstår vab i kombination med delvis semester och hur det påverkar lönen och den hanteringen. Gör verkligen en redovisningskonsult det jobbet?

En löneassistent, ja, men skulle jag anlita en sån också då?

Jag tänker att kombinationen av det som görs och flexibiliteten skulle göra att der motiverar en högre ersättning an bara 10% rakt av från en vanlig admnistratör.

Men jag kanske kan hålla med om att 15 000 i månaden är mycket. Runt 10 000?

1 gillning

Ja, det hade en redovisningskonsult fixat.

Jag kör på 2 000kr/mån så tycker du är långt över vad som kan anses rimligt.

2 gillningar

Har du ringt skatteverket och frågat om deras åsikt angående din situation ?