Dottern behövde kontanter för en klassresa. Tänkte testa mitt nya Lunarkort och ta ut pengar via bankomat. Traskade ner till stan nu på lunchen för att ta ut de 100kr jag swishat över tidigare som test. Men när jag skulle ta ut dem upptäckte jag att jag redan använt en del av dem. Inga problem, tänkte jag. Bara att swisha över lite till. Så funkar det inte! Möts bara av en snurrande Lunarlogga efter att jag matat in beloppet.
Vilket skräp. Verkar otroligt oseriöst.
Hade funderingar på att fixa kort till mina döttrar som börjar komma upp i den åldern. Får tänka om… Lär inte lita på Lunar mer.
Hur funkar Rocker, PFC mm. ?
Vi kör riktig bank för barnen. Inga coola namn, fräscha reklambanners eller balla appar eller kundtjänst som bara kommunicerar via chat med överskott på emojis.
Gratis och noll strul.
Betalkort, Swish och vettig app. Barnens konton syns i min internetbank och app.
Haha, fick svar från kundsupport. De lyckades klämma in 3st emojis i sitt korta svar. Bla. en raket
Bad mig installera om appen men det hjälper inte.
Verkar riktigt oseriöst. Får väl kolla med vår riktiga bank.
Nu fick jag svar från supporten att det är ett generellt problem med överföringar via kort och swish.
Lunar behöver jobba lite mer på att få sina tjänster stabila. Mitt förtroende har dom förbrukat.
Fick lösa det genom att plocka ut pengar på mitt andra kredikort i mataffären.
Hej, tack för er feedback. Igår hade vi lite problem med just vår tjänst för kontoöverföringar. Tjänsten ska nu vara återställd och “tillbaka”.
Det var givetvis olyckligt (och troligen länkat till) att det var löning igår och @nylund jag beklagar din upplevelse. För att ge lite kontext har vi vuxit våra insatta volymer (som f.n. täcks av den danska insättningsgarantin) extremt kraftigt i år. Givetvis är det kul att se så stort intresse för våra tjänster och det vi gör nu är att säkerställa att vi kan hantera fortsatta ökningar i insättningstransaktioner utan påverkan på det tekniska insättningsflödet. Detta ska vara åtgärdat senast till löning i maj månad.
3 gillningar
janbolmeson
(Jan Bolmeson)
delade upp denna diskussion i ett nytt ämne
74