Tack för att du tog dig tid att skriva hur du upplever flödet för att bli kund. NÀr man blir kund hos oss mÄste vi 1) genomföra en lÀmplighetsbedömning för att sÀkerstÀlla att tjÀnsten Àr lÀmplig för dig och att du fÄr ett personligt anpassat investeringsförslag 2) stÀlla frÄgor som berör kundkÀnnedom. Detta för att vi, utifrÄn lagkrav, ska fÄ erbjuda vÄr tjÀnst till dig.
Med det sagt Àr sÀkerhet viktigt för oss och vi jobbar hÄrt med att garantera sÀkerhet och kundskydd för alla vÄra kunder. FrÄgorna för att bli kund Àr samma pÄ webben som via appen och dÀrför kan du vÀlja vad du kÀnner dig tryggast med, Àven vart du vill logga in i framtiden.
Om du har mer input nu eller i framtiden, tveka inte pÄ att höra av dig igen!
Du @janbolmeson brukade rek Opti för att de hade bra app Àven om de var ganska dyra. Har du funderat hur det bli nu nÀr Lysa har bÄde en bra app och Àr billigare? . Inget elakt mot Opti men ingen ska behöva betala mer Àn 0,40% i total avg. Extra avg Àter upp avkastning bÄde kortsiktigt och lÄngsiktigt
En app kostar lite som allt annat men det Àr ÀndÄ nÄgot som hör till den moderna tekniken som vi har idag. Det ska bara finnas tillgÀngligt till alla. Sedan fÄr man vÀlja sjÀlv om man vill anvÀnda det eller ej. Om Lysa vill vÀxa vidare och följa utvecklingen pÄ marknaden hade man inget annat val Àn att fixa en app sÄ fort som möjligt. . Om man inte har rÄd fixa en app och ÀndÄ driva en lönsam verksamhet har man inget pÄ öppna marknaden att göra .
Det rÀcker bara att alla andra har det tex Avanza,Nordnet och alla andra storbanker . Det Àr tillrÀckligt för att följa efter för att sloss om kunder.
Jag kan tÀnka mig att man nÄr fler kunder av att ha en lÀttillgÀnglig app som en del av marknadsföringen. De har sÀkert analyserat detta som allt annat, mÄnga av anvÀndarna har efterfrÄgat en app och nu Àr den hÀr
OcksÄ ett stort tack till er feedback gÀllande att sÀnka grÀnsen för Swish. Vi tar med oss detta eftersom vi har förstÄelse för att alla har olika förutsÀttningar att kunna spara olika mycket och att en kanske vill spara mindre belopp vid olika tillfÀllen utöver en mÄnad.
Jag laddade hem appen direkt och lÀr inte logga in pÄ hemsidan nÄgot mer. Men @axr Àr inte utan poÀng. Jag kan ju inte ha varit den enda som lite besviket noterade att Lysa höjde sin egen avgift med 0.07% nÀr de lanserade sitt nya hÄllbara sparande? 0.02% lÀgre Àr sÄ klart en sÀnkning pÄ en, i mitt subjektiva tycke vÀldigt prisvÀrd tjÀnst, men 0.09-0.1% hade ju sÄ klart varit att föredra för oss som kunder.
Jag Ă€r övertygad om att mĂ„nga, framförallt yngre, drog öronen Ă„t sig nĂ€r de upptĂ€ckte att det âinte ens finns en appâ. Det kan nog framstĂ„ som lite oseriöst, som att det inte Ă€r âpĂ„ riktigtâ. SĂ„ Ă€ven om jag personligen inte har nĂ„gon större glĂ€dje av appen (vill vara sĂ„ passiv som möjligt), sĂ„ Ă€r det nog en hygienfaktor nuförtiden. Jag tror att de kommer fĂ„ igen kostnaden genom denna lĂ€gre tröskel.