Jag tycker det varit bra att ni inte lagt pengarna pÄ en app, men jag fattar ju att ni Àr dÀr nu. Det Àr 2023 och ni mÄste vara dÀr alla andra Àr och hÀmtar nya kunder.
Varje gĂ„ng jag tipsat om er tjĂ€nst sĂ„ har jag ju sĂ„klart velat ge nĂ„gra alternativ och dĂ„ blir det ett extra moment att förklara âja alltsĂ„, de har ingen app - du mĂ„ste gĂ„ in pĂ„ lysa.seâ varpĂ„ man möts av en Ă€nnu större förvirring Ă€n strax innan nĂ€r man bara pratade om âfondrobotâ och âbilliga globala indexfonderâ och personen sĂ„g ut som en fiskmĂ„s. Nu slipper jag iaf det momentet
Min stora frĂ„ga Ă€r faktiskt, hur mĂ„nga fler Ă„r ska jag förlora pengar pĂ„ min egen porfölj pĂ„ Avanza innan jag ger upp och lĂ€gger in allt pĂ„ Lysa? I Ă„r Avanza 12,62% och Lysa 15% och det hĂ€r Ă€r Ă„r efter Ă„râŠ
Hur gör ni andra - jag lovar att flera av er Àr lika kÀra i era grafer som jag.
Lysa har ju varit de trÄkiga pengarnas palats medan det pÄ Avanza varit lite mer glass och ballonger
Hur ska jag fÄ samma hÀrliga kÀnsla nÀr jag loggar i pÄ Lysa? Hade jag fÄtt det hade jag bytt redan. Jag hoppas ni (@lysa) kikar lite pÄ just det, vilken kÀnsla ska man fÄ nÀr man loggar in. Kanske dela lite statistik, ge uppmuntran och fÄ folk att bli glada och kÀnna sig sedda kan skapa mervÀrde pÄ sikt.
Inga problem om man hÄller sig till den hÀr fungerar bÄde pÄ Nordnet,Avanza och alla andra storbankerna.. Inkl alla andra billiga globala indexfonder max 0,20% i förv avg.
@Lysa, nÄt som ni gÀrna fÄr fixa Àr att man sjÀlv kan vÀlja en tidsperiod för att se hur en Lysa portfölj presterat. Nu kan man bara se pÄ bestÀmda Ärs intervaller, vilket försvÄrar jÀmförelser mot vanliga fonder.
Vi jobbar stĂ€ndigt för att göra vĂ„ra produkter bĂ€ttre och undersöka möjligheter dĂ€r vi ser ett stort kundvĂ€rde. Ett exempel pĂ„ detta var att ta hem förvaltningen av aktiedelen frĂ„n Ăhman till Lysa i vĂ„r hĂ„llbara portfölj. Vi ser att detta Ă€r en förbĂ€ttring för vĂ„ra kunder (pĂ„ kort och lĂ„ng sikt) ur flera perspektiv:
Aktiedelen fÄr ett utökat hÄllbarhetsfokus genom att följa ett PAB-index. Detta medför att bÄda aktiefonderna (Lysa Global Equity Focus och Lysa Sweden Equity Focus) klassas som artikel-9 (mörkgröna) fonder enligt SFDR.
SÀnkt förvaltningsavgift.
Högre intjÀning för Lysa, vilket medför förbÀttrade möjligheter att fortsÀtta investera i produkten och utveckla den ytterligare för vÄra kunder.
Det finns Àven en trÄd pÄ forumet hÀr för den nyfikne.
Skriv om du har nÄgra ytterligare frÄgor eller funderingar!
Tack för din kommentar. Vi kan meddela att detta Àr en funktion som jobbas pÄ och som vi hoppas pÄ att lansera i kommande versioner framÄt. Kan inte sÀga nÀr men hÄll utkik - under tiden tveka inte att Äterkoppla med mer input.
För att undvika hjĂ€rtstillestĂ„nd ute i stugorna skulle jag rekommendera att ni jobbar bort fördröjningen i appen som gör att det stĂ„r âTotalt innehav 0krâ i nĂ„gon millisekund innan rĂ€tt saldo laddats in
Var tvungen att testa. Du har rÀtt! SÄ jag sÀger +1 pÄ den. RÀcker med tre till fem sekunders vÀntan för att man ska se hela livet passera i revy.
En annan sak. PĂ„ iOS sĂ„ Ă€r appen âöppenâ i bakgrundsmenyn. NĂ€r man svajpar lĂ€ngst nedifrĂ„n och uppĂ„t för att se alla appar som körs. Jag skulle nog gĂ€rna se att ni maskerar den likt andra bankappar. En hygiengrej.
Fin app, men vill ni att jag skall anvÀnda den sÄ hoppas jag det inte dröjer lÀnge förrÀn ni har löst sÄ man kan byta anvÀndare i appen och se sina företagsinvesteringar ocksÄ!
Nu har jag anvÀnt appen ett tag, riktigt bra! Ett förslag till @Lysa Àr dock att fÄ kunna vÀlja push-notiser frÄn appen nÀr en insÀttning eller placering gjorts - istÀllet för e-post notifiering. Det fungerar vÀldigt smidigt pÄ Avanza och Nordnets app.
Tack för din feedback! Det Àr en feature vi hoppas kunna utveckla framÄt, men som det ser ut nu Àr det inget som Àr pÄ gÄng inom den nÀrmaste framtiden. Vi ser till att föra vidare din förfrÄgan till vÄra produktutvecklingsteam som arbetar med appen.