Lysa lanserar app 🌟

@Lysa Jag har ett starkt önskemÄl. Kan ni införa ett förmÄnligt bolÄn tex i en trappa beroende pÄ ens sparade kapital hos er?

Tex har bÄde Avanza och Nordnet en trappa för kunder dÀr bolÄnerÀntan baseras pÄ hur stort sparande de har hos dem. Det skulle underlÀtta att flytta över sitt sparande till er. För annars förlorar de som har en bra bolÄnerÀnta hos dessa aktörer ett viktigt incitament dÄ bolÄnerÀntan annars skulle öka om man flyttade sparandet till er.

1 gillning

ÖnskemĂ„l, kan ni fixa sĂ„ linjerna i stapeln pĂ„ utveckling ser likadana ut i App vs web?
Ja ni ser ju nedan, jag vill ha den som webben med en smalare linje, den blir sÄ grötig och svÄrlÀst i appen,

Varför Àr mittenstrÀcket -1 och inte 0?

Personligen tycker jag att appen Àr helt onödig. Se till att behÄlla webbversionen.

För de som inte vet det kan man spara en ikon pÄ mobilen som leder till webbappen.

Hej @damob och @MLNR9,

Tack för frÄgan och feedbacken om grafen i appen. Vi jobbar stÀndigt med att göra appen Ànnu bÀttre och enklare, dÀrför Àr denna typ av synpunkter & input Àr vÀrdefullt för oss.

Anledningen till att mittenstrÀcket Àr vid -1 och inte 0 Àr för att strÀcket automatiskt placeras mellan det högsta och lÀgsta vÀrdet i grafen beroende pÄ vilket intervall som vÀljs. PÄ webbsida i inloggat lÀge har vi en mer sofistikerad graf vad gÀller vÀrden och stödlinjer. Vi hoppas kunna förbÀttringar i appens graf framöver och efterlikna den i inloggat lÀge sÄ lÄngt som det gÄr.

Hoppas detta förklarar och vi tar tacksamt emot mer tankar i framtiden. Vi vill samtidigt passa pÄ att önska ett gott nytt Är pÄ er alla!

BÀsta hÀlsningar,
Team Lysa

4 gillningar

Hej @Lysa, det finns Ànnu ingen möjlighet att sortera ens ISK-konton i appen vad jag sett? (per namn/datum/innehav eller manuellt) Det vore en schysst funktion likt pÄ webben sÄ man kan fÄ en tydligare översikt.

NÄgot jag saknar pÄ appen Àr nÀr man tex kollar frÄn sedan start att inte utag, överföring osv inte visas

Tycker om appen! Men saknar mycket dom gröna plupparna som indikerar nÀr investeringar skett som finns i webbversionen

4 gillningar

Hej @Nattflax, @Dan84 och @David_11,

Tack för er feedback!

Idag har vi inte stöd för att sortera konton i appen och inte heller att se historiska transaktioner i grafen. Jag ska se till att era förbÀttringsförslag kommer vidare till vÄra produktutvecklingsteam som hela tiden jobbar pÄ att göra appen Ànnu bÀttre.

Hoppas ni fÄr en riktigt trevlig helg!

BÀsta hÀlsningar,
Albin pÄ Lysa

3 gillningar

Har funderat pÄ ett förslag som verkligen hade fÄtt er och sticka ut.

Det har att göra med ert automatiska utag. Ideen Àr att ha en funktion som hindrar utag under ett visst belopp. Tex att man stÀller in att utag ej ska göras om det Àr under 3 miljoner eller leder till att utaget kommer under det beloppet.

Hade garanterat lockat de som vill nyttja vinst som extra inkomst eller lever pÄ fire.

Men Àr kanske svÄrt och fÄ och funka kanske?

2 gillningar

Kommer appen bli tillgÀnglig för oss som bor i Danmark?

1 gillning

@Lysa: Àr det inte dags att ta in metaller och krypto (frÀmst Bitcoin) i eran breda fond? Borde ju komplettera rÀntedelen för att sprida risker.

7 gillningar

2 gillningar

skulle vilja ha möjlighet att ta bort Sverige-biasen samt att köra nÄgot motsvarande kanske 0,5 hÀvstÄng som AP7 har.

5 gillningar

Hej @Dan84, @Mayor, @Conzums och @anon88932401,

Tack pÄ nytt för ytterligare tankar om hur Lysa kan bli Ànnu bÀttre!

Till att börja med kan vi sÀga att alternativa tillgÄngar i portföljen Àr inte aktuellt. Detta dÄ dessa inte har nÄgon naturlig avkastning vilket gör att vi har svÄrt att motivera de kostnader dessa produkter tillför till portföljen. Medan en app i Danmark eller hÀvstÄng pÄ portföljen kan hÀnda, dock Àr detta inget vi arbetar aktivt pÄ och dÀrför kan vi heller inte lova nÄgot.

Ha en lysande helg!

BÀsta hÀlsningar,
Oskar @ Lysa

6 gillningar

Och Finland

1 gillning

Jag hade gÀrna haft en extra funktion som har med uttag att göra.

Gör ett uttag varje mÄnad pÄ allt som överstiger tex 200.000 pÄ ett visst konto. Eller investera det automatiskt i ett annat konto med förslagsvis högre andel aktier.

3 gillningar

Swedbank har en riktigt sjysst funktion i sin app. De visar en skatteprognos, inkl sjĂ€lva utrĂ€kningen. Är det nĂ„got som @Lysa har eller funderar pĂ„?

Lysa! Jag kĂ€nner hur ni nu har ett gyllene lĂ€ge att ta fler marknadsandelar nĂ€r bĂ„de LF Global och Avanza Global har blivit sĂ€mre produkter och mĂ„nga sparare ser sig omkring efter alternativ
 Ă€r ni inte lite lockade att utöver HĂ„llbar och Bred lĂ€gga till alternativ 3: Bred Global, utan home bias? Kom igen, ni vet att ni vill! Vi vill! :nerd_face:

6 gillningar