Det innehav som jag har mest i där är Northland power Inc f.ö. (ett energibolag), men jag siktar ju INTE bara p¨å utdelningarna (flera av dessa är inne på olika lån), men hur som helst har jag bara satt det på det viset så länge, jag har ju även Aktier i Stlas Copco, Epiroc, Skanska , TELE2 och SKF så jag tittar inte blint på utdelningarna (ett exempel på det är ju att jag även har aktier i “Synact Pharma”, det senare ligger jag f.ö. bra + på, men jag använder ju utdelningarna för köp i övriga innehav o andra innehav också, de Månatliga utdelare som jag känner mig mest trygg med är ju Northland Power INC, Global Water Services Rescourses Inc (vatten o El behövs ju hela tiden), Gladstone Land Corp (jordbruket behövs ju, dessa har dessutom använt pengar för att köpa mer Jordbruksmark (om jag minns rätt nu) att arendera ut o även då Shaw Communication (bredband o tv-utbud om jag minns rätt tar ur minnet nu), men sedan så har du rätt i att det är en riskabel strategi att stirra sig blind på direktavkastningen, de jag nämnde nu har inte allt för hög direktavkastning men just dessa 4 känner jag mig mer trygg med än flera av de övriga, men då är det ju Energi, Vattenförsörjning, IT och Jordbruk som jag nämnde här ! Men som sagt var så använder jag ju utdelningarna till att sätta i annat, siktar även på att ta in Hormel Foods till min portfölj (dessa har ju höjt utdelningen i 57 År = en utdelningskung), men jag placerar i annat också flera av dessa (som du nämner är fastighetsbolag) håller ju på med Hypotekslån också, men när jag nu nämner vilka som jag känner mig “mer” trygg med där så ser du ju också att deras direktavkastning är i mer “normal” nivå än vad en del andra är (som då ligger över 10 % i direktavkastning), min tyngsta branch totalt sett är faktiskt skog och energi (jag har ju flera andra innehav än bara "Månatliga utdelare (jag känner mycket väl till hur riskabelt detta är så därför hade jag ju tänkt utöka i stabila Verkstadsbolag o även en plocka in en utdelningskung, dessutom så siktar jag där mest på att få in extrakapital att då kunna sätta i annat (en till Månatlig utdelare som jag känner mig någorlunda trygg med är Realty Income Corp, dessa är f.ö. även en utdelningsaristokrat om inte minnet slår helt fel nu )
1 gillning