Månadsutdelare bra eller dåligt?

Jag har både och, vad gäller större innehav i min portfölj så finns det även Acadian Timber Corp, Atlas Copco, Tele2, Synact (icke utdelnde bolag f.ö.), Enel (Italienskt energibolag), så det är både Bolag som delar ut sällan, halvårsvis eller kvartalsvis men även de som inte delar ut alls (Synact Pharma hoppas jag på att de går upp mer, har haft det innehavet innan det kom in på börsen), men utdelningsaktierna är då mer till för att förse mig med mer kapital att köpa Aktier för, men jag drar mig heller inte för att med kort varsel plocka ut ett bolag ur min portfölj (gjorde ju det med SBB faktiskt av olika anledningar), så jag följer ju även nyheter och bolagsrapporter fick statistik för några År sedan då det visade att jag gått bättre (tror det var 3 % bättre sedan 2001 men har ju haft några År då det pressades på mig utgifter som då översteg min lö varpå jag blev tvungen att täcka upp detta, jag hade plötsligt mindre än 8000 SEK kvar innan jag lyckades stoppa den blödningen o bygga upp på nytt så på 3-4 År har jag nått över en kvarts miljon o detta fortsätter uppåt o då valde jag ju även att tredubbla min Amortering (på Bolånet, det stora Bolånet) också så jag stärker ju min ekonomi på flera plan just nu, jag har detta mer som en rolig grej, att jag sedan lyckats ganska bra är ju en annan sak, de ville att jag skulle skaffa Kreditkort (men det håller jag mig helt ifrån) från Bankens sida (en av storbankerna då). Jag tycker det är roligt att hålla på med Aktier (en hobby för min del), dessutom så är jag ingalunda en expert (jag är ju ingen expert på aktier utan bara en som har det som ren hobby och ett tidsfördriv.

2 gillningar