Kanske man då skulle använda min Kapitalförsäkring mer (jag har ju ett sådant konto också), men jag gillar ju Utdelningsaktier, mest då som ett tillskott för att kunna använda utdelningarna för att kunna köpa ännu fler Aktier så för närvarande kommer jag ju att köpa fler Aktier redan nu på Onsdag är det ju tänkt (omkr. 6000 SEK totalt är det ju tänkt (en hel del kommer ju då från utdelningar f.ö., ungefär tusenlappen sätts då i Fonder (19/1) månatligt), mitt mål är alltså att gå in med 4-600 t.o.m. Mars April sedan minska till 2-3000 SEK men fortsätta utöka i samtliga småposter ett efter ett (eller flera ibland) för att sedan när dessa är tillräckligt stora bara använda Fondköp på för omkr. 1-1500 + då samtliga Aktieutdelningar för att köpa fler Aktier, bland de som då skall byggas upp vidare på finns ju något/några innehav som INTE har Aktieutdelningar men å andra sidan är “pandemiförlorare” (tack vare Covid, ett av dessa hade ju tidigare Månatliga utdelningar men upphörde med dessa då det var en massa “nedstängningar och begränsningar” tack vare Covid så jag hoppas därmed på att dessa då återkommer (kanske nästa börsrusning ??? Vem vet), jag håller alltså med dig där Shield att det även finns en tröghet i dessa o att man får ett konstant kassaflöde på sin depå (utdelningsaktierna har ju verkligen gått bäst under börsoron, men jag har en känsla av att mina innehav i både “Acadian Timber Corp” och “Synact Pharma” också hållit emot riktigt bra !!!
1 gillning