Marknaden för begagnade bilar - vad har hänt?

Tryckte på fel knapp…Många av de mindre bilfirmorna har dessutom bilar som stått osålda i över ett år och det är här jag tycker det börjar bli skumt på riktigt. Varför sänker man inte priset då ? Finns ju ingen bilfirma som tjänar pengar om jag skummar igenom allabolag.se.
Hur kan i tillägg en firma som Riddermark dyka upp från ingenstans och bli sveriges största aktör på rekordtid med samtidigt över 240 anmälningar till ARN? Riddermarks är den bilfirma som i min mening har högst priser på begagnat och resten av skocken tycks följa efter, lite för väl synkat för min smak. Är jag konspiratorisk eller sker något fuffens bakom kulisserna?
För övrigt är jag motståndare till adaptiv farthållare, automatisk fartbegränsning och all annan AI teknik därför att det inte helt enkelt inte fungerar tillfredställande. Dessutom förefaller det som om samtliga biltillverkare tillverkar allt sämre bilar med allsköns skanadaler på sina CV, värst VW. Varför har det blivit så? Varför kan (vill) ingen biltillverkare sticka ut och tillverka bra kvalitetsbilar igen till vettiga kostnader?