Maxa livet fram till 80

Hittade så många andra bra trådar att jag glömde min egen…

Håller med dig @alternativtliv, tänk och få veta i förväg att man skulle dö i en trafikolycka. Då hade man aldrig vågat komma utanför dörren.

Intressant och graf @Johann och jag tänker också att ju äldre vi blir desto mindre vill och behöver vi.

Det jag tänker främst är att mitt sparande delvis är en buffert och säkerhet för eventuell inkomstbortfall vid sjukdom, dyra mediciner och ändrad livssituation.

Har i mitt jobb kommit i kontakt med flera patienter som blivit utförsäkrade trots gedigna sjukintyg och tunga diagnoser. Människor som blivit svårt utmattade eller genomgått lyckad cancerbehandling men blivit deprimerade och fått ångest i efterhand.

Jag tänker som så att hade jag visst att jag kommer leva ett friskt liv tills jag är 80 så kunde man släppa den aspekten.

Sen upplever jag ibland att det är lätt att bli fartblind och kanske spara för mycket nu, då det här med att dö känns mycket avlägset.

Jag gillar att planera och organisera och hade nog gjort en bättre to do list. Och även kunna ge mina nära och kära mer då man är i livet.

Och så klart hinna döstäda!

2 gillningar