Hej, finns säkert fler här på forumet som årligen (eller oftare) bunkrar ihop sitt proteinpulver-lager så tänker att vi kan tipsa produkter till varandra i en tråd här.
Jag personligen har testat många olika tillverkare i mina många år som “gymmare” så har en hyffsad erfarenhet vad som smakar bra eller helt okej (eller sk*t).
Det finns ju en mängd olika typer av proteinpulver. Jag har framförallt hållit mig till Whey80 även om min halvt laktos-känsliga kan föredra isolat. Men isolat kostar ju också mer (men ibland dyker fynd upp).
Det bästa jag hittar just nu prismässigt är Star nutrition whey80 via Gymgrossisten. 8kg (big buy) + mecenat-kod får jag ner till 166kr/kg.
onetohundred har schyssta priser på sina storpack om man använder deras rabattkod, kommer ej ihåg om den är för 10 eller 20% och då kan man få ner kg priset till 179 kr/kg / 159 kr/kg
Det var så länge sedan jag tog Star nutrition, jag personligen klarar inte av att ta protein pulver med vatten så tar alltid mjölk.
Men det som jag använder nu klumpar sig inte när man mixxar det med mjölk.
Jag äter ett protein som kostar 86 kr/kilo omräknat till rent protein, men det ingår dessutom nyttiga komplexa kolhydrater och fibrer som ger jämn blodsockerkurva och hindrar att man går in i katabol muskel nedbrytning.
Det protein jag talar om är go greens gula ärtor som på Willys kostar under 19 kr per kilo.
Ärtor innehåller 22% rent protein.
19 kr / 0,22 kg protein = 86 kr/kilo protein.
Ärtor är det viktigaste födoämnet för mig som jag kompletterar med yoghurt för animaliskt protein.
Proteinpulver är ju ett kosttillskott! Det här är bara kost! Det är ju jättebra om du kan få i dig 180g protein/dag med gula ärtor och yoghurt (2g /kg kroppsvikt för mig) men det skulle vara väldigt svårt för de flesta.
Fiser du inte en massa av detta? Det är ju 11 gram fiber per 22 gram protein, 60 gram protein från ärtor och du är typ över rekommenderad mängd. Jag gjorde en stor sats ärtsoppa en gång och jag kunde inte kontrollera mina fisar, de bara slank ut.
Bra tips. Om man inte behöver sådana mängder kan jag tipsa om Topformulas egna varor inom skrået.
Även om deras proteinpulver dubblats i pris på tre år brukar man få mest för pengarna där och ännu mer för de andra kosttillskotten, om man behöver sådana.
Är inte lättkvarg billigare än pulver? 23kr ish per kg och 11g protein per 100g. Tycker kvarg är mycket godare än de pulvren jag provat (blandar med frysta bär och lite vatten)