Mest proteinpulver per krona

Jag köpte nyligen deras isolat när det var på rabatt. 188kr kilot och var gott ! Nu är den dock slutsåld

Personligen använder jag mig av båda :person_shrugging:

Hur i praktiken får du ner det ? Jag hade vanilj innan och försökte med allt från att blanda med mjölk till pannkakor och det var fortsatt en svår och tjock sörja att tampas med

Hahaha jag dricker med vatten, har bara lite salt i :drooling_face: :joy:

Jag har inga som helst problem med smaken :slight_smile:

Jag har styrketränat i 20 år. Helt ärligt har jag aldrig märkt att proteinpulver gör någon skillnad.

Men det är en fin tradition efter träningen att ta en drink. Då behöver jag inte gå hungrig och stressa med mat.

Äter du bra, så behöver du inte extra protein.

Ett kosttillskott som verkligen gör märkbar skillnad är kreatin! Har haft mycket nytta av det och det är dessutom billigt :+1:

7 gillningar

Jättebra alternativ!

Jordnötter är också ett bra alternativ. Massor av protein relativt billigt. :ok_hand:

Varje människa bedriver uppfödning av tarmbakterier.

De bakterier som en människa får mer och mer av är de bakterier som bryter ner just den mat personen brukar äta.

Äter man fibrer och baljväxter nästan varje dag i veckan så matar man de bakterier som bryter ner komplexa kolhydrater och omvandlar fibrer till antiinflammatorisk buturat.

Därför får inte vegetarianer gaser i magen.

Jag äter ägg en gång vid påsk och kanske som pannkaka en gång till under året.
Min mages tarmflora är inte längre anpassad för ägg, det ger hemska fisar.

6 gillningar

Beställt just hem lite kreatin för att testa. Återkommer!

Det här stämmer verkligen inte in på mig. Tvivlar också på att förklaringen på mekanismen skulle ha den effekten på populationsnivå som du beskriver. Det är svårt att definiera och undersöka hur “dåliga i magen” människor är, speciellt om man ska försöka koppla det till en viss kosthållning. Människor är riktigt dåliga på att själva uppskatta och rapportera vad de äter i studier. Därmed tvivlar jag på att det skulle finnas belägg för detta.

Men 100 % gula ärtor - är det en FIRE-strategi? :grin:

kan vi diskutera mer pulver och mindre eventuella magbesvär från produkter som inte är pulver tack.

Kreatin är bra och säljs som billigast här:

Köp BioSalma Creatine Monohydrat 500 g på apotea.se

2 gillningar

Landat i samma som dig men kör whey-100 big buy med en extra produkt på köpet (zma eller kreatinin :money_mouth_face:)från gg. Inte hittat något bättre/billigare, har också 10% från Benify :clinking_glasses:

2 gillningar

Jag har kört på Whey-80 big buy 16kg senaste åren då det blir billagre ju mer man köper.

Vet du när de har big buy på Whey 100 eller är det helt sporadiskt?

Köp Whey-100 BIG BUY, 8 kg - Gymgrossisten.com två påsar på 4 kg vardera. Är det för mycket så finns även en påse på 4 kg eller flera småpåsar på 1 kg styck men tror det blir dyrare än att ta dom större påsarna.

1 gillning

Ah sorry, tänkte mer på den här dealen:

Den dealen finns alltid, men du kan lägga på 10% rabatt med Benify eller mecenat om du är student på det också.

1 gillning

är det verkligen en bra deal dock? känns som “extra produkten” finns att hitta billigare på annat håll. Jag kör iofs bara kreatin och prottepulver som mina personliga kosttillskott

Gymgrossisten har en begränsning gällande sina rabatter; man kan inte applicera en rabattkod på varor som redan är nedsatta i pris, åtminstone inte utifrån mina erfarenheter.

det går med mecenatrabatten på nedsatta varor. Även bodystore säljer star nutrition för samma pris där också 10% rabatt finns.

Jag tycker ändå att Whey 100 (269 kr/kg) med isolat är det bästa alternativet :+1: Bäst balans mellan pris och kvalitet (isolat).

Är det någon som testat hydrolysat (vassle)? Erfarenheter?

2 gillningar

Jag skrev aldrig något om hurvida människor är bra eller dåliga på att bedöma om de är friska/sjuka i magen.

Jag skrev att de tarmbakterier som dominerar din tarmflora, de är de bakterier som trivs bäst på den kost du äter.

Byter du kosthållning och diet kan du i början bli konstig i magen innan bakterierna som bryter ned den nya dieten vuxit till i magen.

De senaste 15 åren har det kommit mycket forskning på området tarmflora, hur olika tarmbakterier positivt eller negativt påverkar olika sjukdomar och t o m livslängden.

Även om min depå blir 10 ggr mer värd kommer jag fortsätta äta ärtor varje dag för det ger härlig lång mättnad, mycket protein och nyttiga fibrer. Jag mår bra på dem.

“50 g/d increase in legume intake was associated with a 6% reduction in the risk of all-cause mortality”

4 gillningar