Mest proteinpulver per krona

Av de två du länkar så innehåller Star Nutrition mer fullvärdigt protein, ja.
I övrigt har jag bara provat just Star Nutrition och det är ju lättlösligt, smakar ok även som naturellt, och finns att få tag på överallt.
Men som jag beskrivit ovan är det viktigare att skippa färgämnen, stabiliseringsmedel, smaksättare och sötningsmedel än att jaga den sista procenten vassleisolat.

personligen föredrar jag om det smakar gott också så naturell lockar inte.

Vad jag ser som star nutrition fördel är (om vi jämför vaniljsmak)
per 100g
1,2g sockerarter där MM sports har 3,9g
1g fett där MMsports har 6,8g
Det är säkerligen på grund av att det inte är rent isolat på MMsports.

1 gillning

proteinbolaget har just nu 4 st 900 g whey 100 för 799, någon som orkar räkna ut om det är billigare än 4 kg för 899 som typ mmsport etc har? :smiley:

menar du att du vill ha hjälp att räkna ut om
4*0,900=3,6kg för 799:- = 221,94 kr per kg
är billigare än
4 kg för 899:- = 224,75 kr per kg
?

Glöm inte att räkna med ev fraktkostnader.

Tack! Tänkte jag tipsar om proteinbolagets deal då jag inte sett den webshopen länkas tidigare. Hade inte tid att räkna ut det själv så finns säkert en potentiell köpare som blir glad av ditt svar :smiley:

väldigt lik MM-sports, det vill säga blandning av isolat och koncentrat (med liknande ingredienser). Jag har druckit den tidigare och minns den som god. Men enligt mig är antingen whey80 för billigare peng eller whey100 (rent isolat) för lite dyrare (både från star nutrition) en bättre deal

Läste du de abstracts som du länkade till?
Ingen av de 10-20 som jag kollade på påstår att det är risk att man får i sig för lite metionin och cystein med vegetarisk kost.

Flera av dina abstracts talade om att låga nivåer av metionin motverkar olika former av cancer.

Att en aminosyra är essentiell innebär inte att vi behöver äta mega-doser av den.

Vill man bygga hälsa är klokt att inte få i sig så mycket metionin och cystein som man får i animaliskt protein.

2 gillningar

Behöver köpa ny blender till pulvret. Tar tacksamt emot tips och anekdotbevis från användare.

Kravet är att klara rejäla mängder is utan att köra sönder bladet, kannan och motorn. Runt 7 000 kr ge eller ta.

Funderar på Vitamix pga. generös garanti.

Denna är bäst

Senast tänkte jag att jag skulle testa något nytt och spara lite pengar och beställde “Whey Pro 2.0” från en lokal butik. Det visade sig att vassleproteinet är utblandat med växtprotein och andra konstigheter, och pulvret är svårmixat och resulterar i en konstig konsistens. Framöver tror jag att jag ska hålla mig till “Pure Whey Protein” från Bulk – €20/kg kan man nog ändå stå ut med.

Vad som helst funkar.

För sju papp ska du nog hitta nåt.
Jag har en Kitchenaid blender som är sådär men is går ju fint.

för att? Den innehåller t ex 3 gånger mer fett och 10% mindre protein än ett standard vassleisolat från Star Nutrition, t ex. Dessutom kan de inte garantera att pulvret är fritt från nötter etc.
Sist men inte minst var det dyrt som fasen.

Den är godast :joy:. Smakat de flesta men oftast vill man kräkas efter några veckor eller så är det svårt att blanda.

Är ju världens mest sålda proteinpulver.

Den är faktiskt väldigt god så kan instämma där. Har dock aldrig testat tyngres pulver vilket jag hört ska vara godast (för snål för att testa)

Ja, det är ju en helt annan fråga.
Jag har lite svårt för alla syntetiska smaker och sötningsmedel i vad som strävar efter att vara ”nyttigt”. Men jag är rätt strikt med kosten.

1 gillning

För dom som vill ha rabatt från tyngre, har jag en kod. Mejla mig, så får du 15%, gäller även på rabatter

det blir i sådana fall 226kr/kg om man tar tyngres 5x900g Vassle Mix&Match XL med 15% rabatt.

Är väl okej men det är inget isolat men säkert god i smaken

Måste krypa till korset här. Jag skulle just beställa en så kallad “bigbuy” från Gymgrossisten med mecenat-rabatt. Till min tråkiga förvåning så har de tagit bort användningen av denna 10% rabattkod på bigbuy ordrar. Det gick för något år sen men inte längre. Likadant på Bodystore noterade jag.

Däremot kom jag på att refunder fungerar på bodystore och gymgrossisten (och säkert flera) det går 1% återbäring. En liten tröst

Haha, gjorde samma när jag var i sommarstugan för några år sedan och insåg att jag åt för lite protein. Köpte det som fanns på närmaste ICA, en påse neutralt äggproteinpulver. Det var bland det vidrigaste jag smakat. Jag är inte kräsen alls i övrigt men jag slängde påsen när smaken nästan fick mig att spy.

1 gillning

Min erfarenhet är som många andra säger här att Star Nutrition Whey-80 är billigast. Har räknat på flera alternativ, vissa rekommenderar Bulk t ex men jag har aldrig fått kilopriset där att se så attraktivt ut.
Tricket med GG är att vänta på kampanjer och då köpa big buy eller liknande. Kan vara värt att ha koll på både Gymgrossisten och Bodystores kampanjer.

Ett sidospår, är Bodystore och Gymgrossisten samma företag? De har nästan alltid exakt synkade kampanjer och utskick.