Mest proteinpulver per krona

1 gillning

Om man vågar sig på ärtprotein finns 1 kg för 140 kr med bonuskod vegan hos bulk.com
Har någon provat?

Sugen på deras mintchoklad och kokos.

Jag har testat och den är vidrig. Väldigt tjock i konsistensen

2 gillningar

Medhåll. Ärtproteinpulver är verkligen helt fantastiskt oaptitligt. Efter att ha satt i mig en del mer eller mindre märkliga kosttillskott genom åren trodde jag att jag var härdad. (Icke-smacksatt HMB i pulverform någon?) Men ärtprotein är på riktigt knappt drickbart. Aldrig igen är mitt betyg.

Och ja. I år är det segt på proteinfronten hittills. Känns som alla stora kikat på varandra och ligger stadigt kring nämnda 200:- per kg.

2 gillningar

De här är ju koncentrat och inte isolat. Ara så att man är medveten om det.

Jag är medveten om det ja. Vilken poäng vill du göra ? Det är inte så att isolat är så mycket bättre. Eventuellt om du är laktosintolerant. Ser isolat för 300kr~/kg just nu. Inte värt om du frågar mig

Jo det tycker jag nog. Koncentrat har 5-7 ggr mer fett, 3 ggr mer kolhydrater och dubbelt så mycket salt. Därtill ca 10g mindre protein per 100g och något högre energiinnehåll. Samt att det är tuffare för magen.

Om jag ska göra mig omaket att handla pulver som jag stoppar i mig enbart som tillskott så väljer jag inte koncentrat.

1 gillning

jag anser att man kan dra ner på fett/carbs/kalorier på andra håll än just pulvret. Skiljer det 50kr/kg tycker jag att isolat kan vara värt.. men 100kr/kg dyrare är över min gräns

3 gillningar

Får inte riktigt ihop matten här. Se jämförelse nedan (MMSports). Övre bild, isolat. Nedre, koncentrat. Det är väl snarare ca. 3 gånger mer fett och dubbelt så mycket kolhydrater, från redan förhållandevis låga nivåer.

Själv köper jag aldrig isolat pga. generellt sämre smak/konsistens till högre pris. Men sen dricker jag ju i snitt 4 shakes per dag, såatteh… :sweat_smile:

5 gillningar

Nej, det skiljer såklart mellan fabrikat och smaker, men jag tittade på det billiga exemplet från Biosalma och ett premiumexempel på Whey100 som jag brukar köra (Star Nutrition). Deras naturella pulver har 87% protein och max 1g kolhydrater till skillnad från en del andra sorter som givetvis blir billigare eftersom de innehåller en hel massa annat.

Då blir det ju ännu mer relevant med vettigt näringsinnehåll. Jag upplever dessutom tvärtom, att billiga koncentrat är betydligt tristare i smak och konsistens än dyra isolat.
Vill man att det ska smaka typ McDonalds glassmilkshake så blir det lite annat. Jag tar mitt pulver antingen smaksatt tillsammans med kreatin och vatten, eller neutralt med mjölk och andra ingredienser i en smoothie.

1 gillning

Vi har haft den här diskussionen tidigare i tråden. Isolat är “bättre” men det är också ofta tyvärr för en betydligt högre prislapp. Med det sagt så bunkrade jag isolat för hela året den senaste BF men det var för att det just var så rabatterat.

Jag tycker däremot det är bra att inflika på att vissa pulver-märken har sämre innehåll. Det är absolut relevant speciellt om det typ bara skiljer 10-15kr/kg för att man snålar.

Så feel free att tipsa allt från koncentrat till isolat . Kom ihåg att vissa kallar sig för whey100 fast de inte är det. Viktigt att kolla ingredienserna!

1 gillning

Billigaste jag hittar (bulk.com) 180kr/kg - valfri smak. Har bara testat deras ärtprotein… men detta är säkerligen godare än det i alla fall :melting_face:

1 gillning

Jag lade in en beställning på 5 kg jag med, och lite annat smått och gott, så nu har man nog så att man klarar sig till nästa svartfredag. Jag beställer alltid från Bulk, så jag vet att vassleproteinet deras är goda grejer, särskilt om man blandar med mjölk och pulverkaffe för en fin frappuccino (för oss som inte räds lite extra laktos och fett).

Ja har nämnt det tidigare i tråden då någon länkade “whey100%” som alltså inte är samma sak som “whey100”. Riktigt fult av tillverkarna.

Håller förövrigt med tidigare diskussion. Nivåerna fett och kolhydrater är så låga att en gånger 3 ökning inte spelar någon roll i det stora

2 gillningar

Folk skriver dock att den inte är så god… :person_shrugging:

Snodd från Sweclockers. Fungerade igår i alla fall

1 gillning

Det beror ju på hur man ser det. Ska jag köpa tillskott och stoppa i mig enbart för att optimera kosten så vill jag inte ha 23% slaggprodukter på köpet, om jag kan minimera dessa. Det handlar om en krona per shake kanske.

1 gillning

Jag får inte riktigt ihop det, får det snarare till 5 kr per shake. Du får gärna rätta mig med länkar. För mig som dricker 4 portioner om dagen blir 20kr per dag, det blir åndå en hel del på ett år.

Jag dricker proteinpulver för att komma upp i en viss mängd protein per dag, så för min del spelar det ingen roll om det kommer lite extra fett och kolhydrater med, med tanke på de små mängderna.

Försöker man gå ner i vikt kan jag förstå men samtidigt är det så små mängder att jag personligen nog hade lagt den energin på andra saker i min diet.

1 gillning

Har tränat väldigt seriöst i många år. Tränat med människor som stått på scen och tävlat som proffs. Isolat används egentligen endast i slutet av en diet innan tävling när man väger allt på grammen även kryddor och man ligger ofta extremt lågt i kcal och ska ner så lågt i fettprocent att det inte är hälsomässigt hållbart i längre perioder, och man vill kunna styra och välja exakt vilka makro och mikronutrienter på grammet man får i sig. I övrigt är det istort sett bortkastat med isolat. Betydligt dyrare och smakar sämre.