Vilken mat är billigast i protein i främsta tanke?
Genrellt kyckling. Vit fisk kan nog ligga nära och vinner nog om vi tar proteinpriset i kcal.
Vassleproteinpulver är svårslaget.
Skulle tro att kycklinglever hamnar ganska högt upp på listan om man vill ha mycket protein och nyttoämnen, men ändå vill hålla nere på kalorierna till en vettig peng.
Tofu har högt proteininnehåll om man vill ha ett vegetariskt alternativ. Annars pulled pork och kycklingfile om man vill slippa fytoöstrogener ![]()
Denna “proteinjakts” sida hittar bäst kampanjer på och går att sortera pris per kg baserat på typ av proteinpulver.
Hur är ost i protein per krona? Om det kostar 99 /kg exempelvis? Är det billigare än ägg?
Ja ost blir LITE billigare generellt per g protein. Men ägg är ändå ett betydligt bättre val. Bättre fetter, kan vara en källa till flertalet omega fetter ca 250 kcal mindre per hundra gram. Utöver finns mängder av vitaminer och mineraler. Skulle jag behöva leva på ett enda livsmedel hade det blivit ägg.
Är det någon som har några aktuella rabattkoder eller allmänna tips?
4 kg whey 100 för 250 kr/kg är prisvärd tycker jag, då den även är god.
Ta smaken Chocolate Cake (ni kan tacka mig sen - den är jättegod)
Mycket bra pris, men visst är det lite lurendrejeri att kalla det för “Whey 100%”? Det här är väl ändå whey 80 förpackat med ett finare namn? Innehållsförteckningen benämner det som vassleproteinkoncentrat och inte isolat.
Inte för att det är något fel på Whey 80, jag själv köper uteslutande whey 80 då jag inte ser anledningen att betala så mycket mer för något gram extra protein per 100 gram pulver.
Denna är helt okej
Flickvännen köpte en sån där ninja creamer eller vad dom heter. Onödigt tycke jag.
Men efter att ha blandat whey jordgubb och vatten och kört i den så har jag ändrat mig.
proteinglass som smakar gott och har rätt glasskonsistent.
[quote=“b-skurd, post:138, topic:86623”]
Flickvännen köpte en sån där ninja creamer eller vad dom heter. Onödigt tycke jag.
Men efter att ha blandat whey jordgubb och vatten och kört i den så har jag ändrat mig.
proteinglass som smakar gott och har rätt glasskonsistent.
[/quote]
Äger själv en ninja och tycker den är suverän ![]()
Ända nackdelen är att det krävs lite förberedelser.
blir det mycket disk efter användning?
Plastburken med lock som man kör i diskmaskin. O locket med kniven som jag brukar diska för hand direkt när det är klart.
Den är fin fin! billigast här enligt www.proteinguden.se (screeningsajt med pris per kg ) ![]()
https://proteinguden.se/product/biosalma-whey-80-rich-chocolate-1-kg-687743html
Även päron
https://proteinguden.se/product/biosalma-whey-80-vanilj-paron-1-kg-687744html
188 SEK Endast!
Intressant sida! Aldrig sett innan, tack för bidraget!
Bumpar min egna tråd.
Ser mörkt ut på bra deals än så länge vad jag ser… de jag hittar är 200kr/kg ~
Hoppas på bättre på fredag men men
Vilken hittar du för 200kr/kg nu?