När unnar ni er?

Har som några andra här satt upp ett sparkonto för resor där jag ska ha ett fast belopp till en lite dyrare resa eller två mer överkomliga resor.

Utöver det har jag ett mer kortsiktigt sparande som är tänkt att gå till en sommarbil och ett mer långsiktigt som inte är tänkt att röras förrän framåt pensionen och då kanske leder till att jag kan gå något/några år tidigare än planerat.

Efter alla tips här på forumet med hink-modellen, rikedomstrappan med mera så har jag insett att jag har lite mer utrymme än vad jag tidigare trott till att leva här och nu och då får de pengarna gå till saker som gör livet utanför jobbet roligare och för mig är det golf, resor och bilar.

3 gillningar

Jag har inte så dyra intressen, så kanske en lunch eller middag från restaurang. När jag väl behöver något, säg nya träningskläder, ser jag till att spendera nån hundring eller två extra på grejer jag verkligen vill ha. Det bästa i livet går inte att köpa! Gott sällskap :slight_smile:

1 gillning

Jag unnar mig ganska ofta lite guldkant eller glimmer i vardagen. Däremot är det inte pengavärdet som gör att jag känner mig lite “unnad” utan det kan vara en liten krukväxt för 50 spänn eller en burk kimchi. :joy:

Dock köpte jag nyligen en ny robotdammsugare med alla funktioner jag saknade och effekten av det inköpet består ju över tid.

1 gillning

Unnade mig en amortering på 1% av bolånet denna månaden :grin::ok_hand:

2 gillningar

Unnar mig ledig tid från jobbet i min unga relativt friska kropp!

Jag passar på att göra alla aktiviteter man enkelt kan göra när man är runt 30 än när man blir lite äldre alltså typ pka skidor/klättra//backpacka/dyka etc etc.

Självklart går detta göra när man är äldre också om man får hålla sig frisk men finns hög risk att kroppen/energin ej är densamma för dessa aktiviter när man är 60 jämfört med 30.

3 gillningar