Du är rätt ute med mittmotor av Shimano eller Bosch.
Jag har en sån här och den är det bra drag i.
Skulle rekommendera att du åker och provar lite olika modeller så kommer du märka skillnaden mellan en sån här och en billigare variant.
Du är rätt ute med mittmotor av Shimano eller Bosch.
Jag har en sån här och den är det bra drag i.
Skulle rekommendera att du åker och provar lite olika modeller så kommer du märka skillnaden mellan en sån här och en billigare variant.
![]()
Antagligen kommer även den billigaste kännas bättre än min rostiga skrotcykel som fastnat i treans växel.
Kommit fram till att jag skippar det här med elcykel. Hade der varit 1 mil eller mer så absolut men 2km enkel resa som jag har är för lite.
Ska köpa nån lite lättare cykel med 7 eller 9 växlar så borde det gå lite lättare. ![]()
2km!?
Rask promenad, 18,5 minuter utan alltför mycket rumpsvett. ![]()
Till tåget då. Och främst uppförsbacke.
Blir fortfarande en utmaning att dra 20kg vagn och 20kg barn till förskolan. Sambon skulle också låna den då hon har 8km till jobbet.
Att dra barnen i uppförsbacke kräver väl en cykel som har låga växlar. Då ska det väl inte vara några problem.
Sen bör väl 8km gå ganska fort på en skaplig cykel.
Ja det är därför jag beställt en 9 växlad lätt cykel nu istället för vårt gamla åbäke. ![]()
Kapar tråden lite. Behöver ny elcykel.
Har några krav som skivbromsar fram och bak och dämpad framgaffel samt pakethållare. Gärna mittmotor och bra “driv” i den. Vinter och sommarcykling så gärna lätt att byta däck.
Hittar en del modeller med batteriet i ramen. Blir inte cykeln sjukt stöldbegärlig då? Eller brukar det gå att enkelt ta bort batteriet? Vintertid har jag bara cykelförråd utomhus och då hade det känts bra att ta in batteriet vid -15.
Kikat på den här bl a. Tar gärna emot era tips och åsikter! https://www.cykelkraft.se/elcykel-superior-exr-6090-b-ls-touring-svart-silver
Har en Scott i samma prisklass, har funkat riktigt bra, köptepå Cykelkraft. Batteriet är väldigt enkelt att ta med sig.
Supernöjd med flerväxlad cykel, glad att jag inte tog el. Den är superlätt att cykla på, går inte att jämföra med gamla damcykeln.