Ninja Creami Deluxe - glassmaskin för nyttig proteinglass (200 kcal + 30g protein)

Fortsätter diskussionen från Produkter och tjänster värda pengarna?:

Ett av årets bättre köp måste jag säga. Jag gillar ju glass men det är ju svårt att kombinera mycket glass och sunt leverne. Därav sjukt nöjd när jag noterade att Creamin fanns. Berättar med entusiasm för 14-åringen, som var typ: “Alltså, var har du varit senaste året, udner en sten?” :joy:

Men ja, vi kör den (Ninja Cream Deluxe) nästan varje dag, flera gånger. Vi har ett recept som är typ proteinglass på 210 kcal + 30 gram protein. Svårslaget. Smakar inte riktigt som gräddglass, men som proteinglass är den super. Det går göra vanlig glass också (t.ex. grädde + kondenserad mjölk + smaksättare, t.ex pistagekräm) svingott, men typ 900 kcal. :scream:

Om maskinen, den låter sjukt mycket när den kör (ca 4 minuter). Den är ganska dålig byggkvalitet, vi har fått byta två gånger (en av produkterna det är värt med garanti från affären på skulle jag säga). Men trots det när vi hade den inne på service, som skulle ta 2-3 veckor, så funderade jag på att köpa en ny för så mycket saknade vi den.

Mycket lätt att rengöra (burkarna i diskmaskin, kniv och lock sköljer man och skruven torkar man). Det som är “jobbigt” är att man måste ha framförhållning. Så jag köpte ganska omgående fler burkar så att jag kör 6 burkar åt gången. Räcker typ 2-3 dagar hemma hos oss. Jätteskönt att kunna ge till barnen som en nyttig dessert.

Har dock lite dåligt med fantasti just nu med recept. Så det är nästa steg.

Rekommenderar absolut!
Jan

PS. Recept och näringsinnehåll för proteinglassen:

Bild annars har det inte hänt:

14 gillningar

Ser lika rörigt ut som börsgrafer på Avanza @janbolmeson :rofl::joy:

Däremot Jävligt sexigt namn i alla fall på maskinen måste jag erkänna :ok_hand::joy::wink:

1 gillning

Den har florerat flitigt på YT i två plus år, tror det finns gott om recept den vägen.

Lyxigt med egen maskin, men svårt att se vitsen när man bor själv och har litet kök.

Om den fixat glassbåtar däremot. :face_savoring_food:

2 gillningar

Spännande! Jag dricker typ 1 proteinshake efter träning, vilket är ca 140 kcal på 30 g protein. Sen kan jag köra en caseinshake till kvällen, vilket är typ 140 kcal det också.

Detta är ju både godare och inte så mycket mer kcal. Kanske kan skippa kvällsgodiset som är så lockande om man tar detta istället.

Jag ser att det finns två versioner, en som kostar 2300 och en som kostar 3300 men ser ingen större skillnad i dom.

Ska man bara testa den billigaste kanske?

Sen recepten. Är almond milk no sugar det bästa? Det står även chokladpudding 60 g (3 %) har du blandat ihop chokladpuddingen som du lägger i eller är det 60 g rent pulver?

Sen kanske Caseinpulver borde vara bättre just för att det blandar sig lättare än vanligt proteinpulver? Har du testat?

Är det någon som testat mjukglass-varianten av denna ? Den lockar personligen mer :eyes: (ninja creami swirl)

4 gillningar

Tror du blandar ihop detta med vassleprotein. Kasein blir tjockare i konsistensen medans vassle är mer lättblandat då det är betydligt tunnare i konsistensen.

Har testat båda varianterna i min ninja och tycker inte att det är enormt stor skillnad men med Kasein så blir det aningen fastare konsistens.

Jag ville köpa den när den kom ut, men pallade inte vänta tills nu. Så här i efterhand skulle jag nog inte köpt den oavsett. Mjukglassfunktionen är bara att du sätter burken och pressar ut den i en strut. Så jag tror inte det behövs.

Deluxen har något program extra, men framförallt skiljer storleken på burkarna. Deluxe har större burk.

Rent pulver. Här kör jag typ ICA varianten av chokladpudding. Vet att det finns med protein men upplever det dyrt.

Några ytterligare erfarenheter:

• har inte fattat poängen med lock till burkarna
  • Var försiktig med att få bulor i burkarna (sabbade en maskin genom att kniven hoppade av) jag smälter dem med en liten kaffekanna i metall med varmvatten
  • köpt fler burkar direkt men kolla att de passar maskinen (dessa passar deluxe: Amazon.se)

Jag kommer nog fan köpa och testa :smiley: Menar du att du håller ner burken i varmt vatten för att få ut glassen?

Hur länge behöver den så i frysen innan den är redo?

Dina burkar fanns inte till försäljning men antar att dessa fungerar.

Du skrev att du skulle tagit en försäkring, är det värt 219 kr för ett år menar du?

Amazon

1 gillning

Nyttig glass? Hakorna säger nåt annat. :grin:

Ja, jag är inne på maskin 3 på 12 månader. Men jag kanske bara haft otur.

1 gillning

Jag köper från Elgiganten så tänker att det borde ju “bara” vara att åka dit och lämna in den tänker jag? Eller har du själv tagit försäkringen och sett så det blir lättare på något vis?

1 gillning

Nej, köpte till den i affären. Köpte på Netonnet.

var det smidigare med försäkringen än utan menar du?

1 gillning

Jag gör gelato i min. Sjukt bra blir det.

2 gillningar

Varit sugen på att köpa men snålheten har än så länge vunnit

1 gillning

Det låter som dålig kvalitet eller handhavande fel :wink:

1 gillning

Skit i försäkringen/extra garanti! Du har tre (3) års reklamationsrätt och de första två (2) åren så är det säljaren som ska bevisa att det är handhavande fel och ej tillverkningsfel.

@janbolmeson tycker att du som har så stort inflytande inte ska spela företagen i händerna med onödiga försäkringar. Konsumentskyddet urholkas när gemene man inte har kunskap om sin lagstadgade rätt, och blir bortfintade av företagens egna garantier.

3 gillningar

Gällande maskinen så får den en stor rekommendation ifrån mig också! Köpte min i början av juni och inte haft något problem hittills.

Om man vill göra riktigt god glass som inte alls är nyttig så rekommenderar jag att köpa färdigt vaniljsås i kyldisken som man blandar med mer vispgrädde som bas. Det blir en riktigt god vaniljglass men man kan pimpa den med frysta/färska bär eller vad man nu är sugen på. Bilden nedan är med blåbär :face_savoring_food:

3 gillningar

En som inte håller med:

1 gillning