Välkommen till Creami klubben. Pro tips är att byta ut fazer choklad mot 15g valrhona ( Köp Valrhona Kakaopulver 250g på delitea.se ) och ha i lite havssalt. Njut!
Vill du ha extra krämighet och åt Gelato hållet så har du i en äggula i din batch.
Välkommen till Creami klubben. Pro tips är att byta ut fazer choklad mot 15g valrhona ( Köp Valrhona Kakaopulver 250g på delitea.se ) och ha i lite havssalt. Njut!
Vill du ha extra krämighet och åt Gelato hållet så har du i en äggula i din batch.
Nej! absolut inte. Don’t do this. ![]()
Jag menar att när du har fryst så i mitten av burken får du en liten förhöjning (när burken fryser från sidan innåt så presses vätskan uppåt). Om denna blir för stor så kan den göra att kniven hamnar snett, trillar av och sedan hamnar borren in i kniven och går sönder. Det som har hänt mig.
Räkna 12-24 timmar.
Ja, bara kolla att det fungerar till maskinen. De större till Deluxe, de mindre till den andra.
Jag kan inte det så bra som @weepare men jag brukar som sagt aldrig köpa en försäkring och vet inte vilka extra kostnader som tillkommer. Nu har jag fått min bytt två gånger utan problem. Vete tusan om det vore lika smidigt utan.
Vilka recept kör ni andra? Tycker det är klurigt, framförallt ett om man inte vill ha något chokladaktigt.
Tips på kakao! Min favvis.
Sen är min favvischoklad Felchlins Maracaibo, de flesta sorter.
Åsö har även fina glasspinneformar och både Marron och Åsö har goda extrakt och smaksättningar. ![]()
Jag har tänkt på det med Valhrona, men känner mig lite för snål för att det ska vara något vi kör massa gånger i veckan. ![]()
Felchlin är godare, snällare och billigare. ![]()
Nivå 4. Det är inte i hyllorna på delikatessbutiken som slaget avgörs.
Låter som en klassisk nivå 4 som är kvar i nivå 3 tänket. ![]()
Tänk på att jag är 2.5a och unnar mig Felchlinchoklad. Hellre bättre choklad, lite mer sällan. ![]()
Ouch…
Men kakaon kostar bara 60kr. ![]()
Om man behöver spara in på chokladlyx.
@Melwa om du kör praliner till jul igen så är vi nog rätt många i forumet som gärna köper. ![]()
Kanske, beror lite på mina händer. Kanske ska operera hand två i höst.
Beställt nu och även 4 extra burkar från amazon
Synd att vår Elgiganten inte hade inne då hade jag köpt imorgon. Nu måste jag vänta tills typ måndag/tisdag och sen göra glass och vänta 12 - 24 timmar.. Jag är van att köpa det jag vill när jag vill. Hatar att beställa saker.
Tack för detta impulsköp!
Hahaha, grattis! Känner EXAKT igen känslan!
Tips. Köp hem ingredienserna i förväg. Jag fick hem den kl. 18.00. Fick sedan åka till ICA för att handla.
Låt oss ha en tråd för recept sedan. ![]()
Kanske värt att kolla med Ninja om ett reklamsamarbete?
![]()
Restaurangfrihet? ![]()
Jag tänkte exakt samma. Ska inköpas nu vid veckans slut så det är redo när den väl kommer
Min dotter kommer älska mig iaf!
Sålde in den till sambon förut genom att säga att “varför dricker jag proteinshake för 140 kcal när jag kan äta god glass för 60 kcal mer
Värt 2500 kr haha
Är man för snål kan man kolla upp recept för “anabolic ice cream”, då klarar man sig med en vanlig mixer genom att ha i frysta bär och/eller is.
Skillnaden mellan lilla o stora maskinen är som skrivits storleken på behållarna, dvs mängden glass den gör i varje omgång.
Vi har deluxe, men för vårt tvåpersonershushåll hade den lilla varit bättre. För tre eller fler är deluxe bättre. Det går visserligen att göra “halva” behållaren, men dels är det inte halva, dels blir det då för lite för två.
Det har tagit lite experimenterande med recepten för att få till det, men nu är vi mycket nöjda. Ottoglass är dock bättre, men det beror nog mest på att vi inte har lika mycket kalorier i vår variant.