Haft northmill i flera år. Gratis att använda, 0% valutapåslag. Använder alltid när jag pröjsar i utländsk valuta.
När man fått ett nytt kort, avsett bank tror jag, måste man genomföra några köp med PIN-kod innan det börjar gå att blippa. Efter det krävs PIN-kod vid slumpvisa köp, men mer sällan ju oftare man använt kortet.
Nej de tar ingen kreditupplysning och det kan jag intyga. Man ansöker ju inte om en kredit när man registrerar sig för ett debitkort.
surfade dit, knappade in mitt bankid, skapa konto tog nån minut sen var pengarna där. Väl investerade 3 minuter tycker jag. ![]()
Du härma mig
Så kan man också se på det.
Eller att jag lägger upp 8 nya erbjudanden eftersom länkarna bara fungerar 8 gånger ![]()
![]()
Jag använder det som resekort.
Där tycker jag det är överlägset.
O kr för att ta ut kontanter,
Inga valutapåslag
Inga avgifter
Vilket debitkort är bättre när man reser?
Revolut, såklart.
Du får gärna utveckla hur det är bättre.
Man får väl betala för att de ska skicka kortet?
Man får bara ta ut 2000 kr i månaden gratis.
Valutapåslag på helgerna
Ingen ränta på insatt kapital.
Vad är exakt är bättre.
1 Ja det kostar, sist jag kollade ca 150kr
2 Ja, men om man ska åka till ett ställe där kontanter är ett måste är det lätt att ta en dyrare nivå på kortet under den resan.
3 Ja, har man Revolut ser man till att växla innan helgen.
4 Sist jag kollade var räntan 1 procent.
Revolut är bättre på så vis att Revoluts valutakurs är interbankkurs (under vardagar) medan Northmill är Visas valutakurs. Dvs man slipper Visas valutapåslag. På sikt är Revolut det ekonomiska valet.
Varför vill man inte använda det för internetköp över 300? Jag beställde från Ikea på betydligt högre belopp utan problem.
Vilka bankID funkar inte? Har själv via Nordea och det har fungerat utan problem.
Sajten tillåter inte tillräckligt många svar. Jag har lämnat den.
Du får ändå:
Northmill-kortet fungerar inte med några BankID som använder Windows eller MacOS. Nordea erbjuder bara Mobilt BankID för Android eller iOS till privatpersoner.
Dessutom går det inte att göra Bankomat-insättningar till kortet.
Bye, bye Rika tillsammans
Tack då förstår jag bankid-ktitiken. Har själv bara mobilt bankID sedan några år tillbaka