Vet att börsen gått toppenbra i år, men få har missat att vi haft en dipp och att det efter den varit både upp och ner. Så oroligt.
Jag kan såklart ha fel och Nvidia och börsen fortsätter spikrakt uppåt i närmsta året. ![]()
Vet att börsen gått toppenbra i år, men få har missat att vi haft en dipp och att det efter den varit både upp och ner. Så oroligt.
Jag kan såklart ha fel och Nvidia och börsen fortsätter spikrakt uppåt i närmsta året. ![]()
Sitter man med en indexfond, så sitter man med en stor andel i Nvidia. Så de flesta följer nog deras utveckling, eftersom de påverkar fondernas kurva starkt just nu. Så jag tycker det är ok att ha ett visst intresse för börsens största aktier och skriva om dessa, även som fondägare.
Sen missade du att min rad om att allt kommer krascha var ironisk, även om jag skrev ut det… vi har inte ont om domedagsprofeter på RT direkt.
Men jag vet att börsen kan krascha när som helst, precis som den kan gå upp, börsen är inte en spikrak kurva uppåt. Så att vara beredd på sättningar, justeringar och kraschar är vettigt, tycker jag i alla fall. ![]()