Hyper X blast (gamingstol)
Herman Miller Aeron. Spenderar 8+tim per dag i den och min rygg tackar mig för det köpet varje dag. Aldrig ont. Hade gamingstol innan och ryggont varje dag istället.
Salli sadelstol kör jag. I stort sett tagit bort all min värk i nacken sedan jag började använda sadelstol framför datorn. Behöver inte vara så fancy som att kunna gunga etc. Två-delad sägs vara att föredra.
Köpte först en Salli till jobbet och en billig variant hem. Nu har jag hunnit prova ytterligare en variant pga. annan arbetsplats och det är egentligen inte så stor skillnad mellan dessa.
Plus 1 på Secretlab. Otroligt nöjd med min Titan i svart läder.
En kontorsstol från Vitra.
För: Man slipper att arbetsplatsen ser ut som Landstinget 1983.
Mot: Går bara att höja/sänka och luta lita bakåt. Antingen passar den dig eller inte.
Har också en Herman Miller aeron som flera skriver här över. Dyr men värt. Dock ska det poängteras att det inte är en stol för alla. Den brukar finnas att testa på Nordiska Galleriet
Har också en KAB. Fantastisk nöjd.
Besökte en firma idag där jag fick prova ut lite olika stolar. Han tyckte Kinnarps jag hade var skräp. ![]()
Svårt att välja något men står lite mellan Malmstolen 4000 eller R7. Anna stolen och Ullman var också sköna men ganska hårda.
Jag e 48 år gammal och jobbar som systemutvecklare. Jag är inne på min andra dyra kontorsstol som jag inte är nöjd med, en Kinnarps med nackstöd som jag får ont i röven av. Delar av problemet är självklart många år av att sitta många timmar, men denna dynan e nog för hård eller trycket på svanskoteregionen är för högt. Vinkeln mellan ryggstödet och sittdynan går inte att justera. Jag hade en RH stol förr i tiden som jag inte hade detta problemet med, men den hade ledad ryggplatta, som gick sönder flera gånger pga min vikt (100kg). Även gaspatronen gick sönder ett par gånger på RH stolen, jäkligt dåligt för en stol som kostade 8000 för 15 år sen.
Funderar på en Herman Miller nu, får ta mig upp till Sthlm och testa lite olika
Har en sån här hemma:
Betydligt skönare än våra Kinnarps vi har på kontoret.
Hemma har jag en KAB Seating Director, och på kontoret en RH Logic 400.
Båda stolarna är bra, lite bättre justeringsmöjligheter på RH Logic 400 däremot har armstöden börjat gå sönder på den (efter ca 5 år).
KAB stolen känns mer robust men gillar inte riktigt armstöden på den så brukar ha dem uppfällda mestadel av tiden, den är i lika bra skick nu som när jag köpte den för 8 år sen.
Jag kör ett höj och sänkbart ståstöd från IKEA. Jag tror på att man inte ska sitta så bekvämt för då blir man sittande. Kan vara lite krävande om man är ovan.
Säljare är bra på att negga
Visst är det så. Men min fysioterapeut sa samma sak.
Inte heller tyckt att stolar från Kinnarps varit mycket att ha när jag använt på olika arbetsplatser.
Hemma kör jag numera Herman Miller Aeron och det är kanon.
Hade så gärna velat testa dom, lite annat än de klassiska stolar.
Någon som vet om de går att testa i skåne någonstans?
Jag har en sådan här:
Plus en sådan här sittkudde från Tempur:

Plus en sådan här memory foam svankkudde från IKEA:

Sjukt bekvämt. Har aldrig hittat en kontorsstol jag inte får ont i ryggen av, men vanliga stolar går att sitta på!
Vilka syftar du på?
Herman Miller Aeron t ex.
IKEA dubblade ju typ priset på sina stolar under coronan så jag vägrar dem av principskäl. Sen suger deras fotkryss att ha fötterna på plus att de har enormt enerverande bromsade hjul.