Deras lightning-port är mindre och är specialbyggd för stödja deras paket bättre än vad USB-C kan göra. Men de kommer byta över som alla andra enligt regelverket i EU.
Det verkar vara Qi-laddning om det säger dig något.
Deras lightning-port är mindre och är specialbyggd för stödja deras paket bättre än vad USB-C kan göra. Men de kommer byta över som alla andra enligt regelverket i EU.
Det verkar vara Qi-laddning om det säger dig något.
Köpte samsung s22 ultra 512gb i vintras, hade sönder förra mobilen och panikköpte något av det som fanns i butik just då. Älskar bildkvalitén och är van vid android så allt är bekant.
Det enda är att mobilen är liiiite för stor för mina händer och aningens för tung också. Så tips är att verkligen hålla och känna på den innan du slår till.
Japp. Någon Ultra blir det inte. Inte någon plus-modell heller, om det nu skulle bli Samsung.
Kör en S20FE just nu 6,5" och den tycker jag är aningen för stor.
Haft den över två år och varit nöjd med den, men så tappade jag den i golvet och spräckte skärmen. Den fungerar fortfarande hjälpligt när det är torrt. Tänkte först byta skärmen, men det visade sig vara en ganska stor operation. Ska man lämna in den för detta får man pynta 2200 kr. Känns lite mycket för en över två år gammal telefon.
Snacket med ram osv, är det ens relevant så länge man inte snackar extrema budgetmodeller?
Får alltid känslan av att normala Svenssons ska ha motsvarigheten till en Ferrari när det kommer till telefon/dator trots att det bara ska köras 70 på landsväg.
Nej det kanske det inte är. Jag vet inte.
Vad borde jag tittta på i stället?
Kamera är ju viktigt, men där är det ju omöjligt att jämföra specifikationer.
90 vs 120 Hz skärm?
Skärmens ljusstyrka…
Batteristorlek. Fast då får man väga in energieffektivitet också.
…?
Låter bekant!
Tror det är standard.
Jag kanske är mer obrydd med mobiler än majoriteten, men tycker att vad som helst i eller över mellanregmentet funkar toppen.
Vad gör folk med sina mobiler som kräver att man har en workstation med integrerad systemkamera i handen?
Hijackade frågan!
Det mesta är enklare med iOS. Enkel övergång med ny telefon. Interfacet är lika mellan modeller. Android GUI ändras ofta mellan modeller.
Köp en AppleTv klart bättre än Googles “puck”.
Apple är bättre på konsumentprodukter, kommer troligen från alla år med iTunes och datorer såklart. Sedan äger apple sin HW också. Märks att adroid är en fit-all som inte riktigt passar all HW.
Nackdelen är en högre prisnivå.
Det behöver man inte per se, men när man väl har vant sig vid den nya tekniken är det förbenat svårt att gå tillbaka flera standarder. En av de mest prominenta busarna där är skärmen som rent ut sagt… det ÄR drastisk skillnad på en äldre vanlig iPhone och den nyaste Pro/Max-modellen. Det går inte sluta se skillnaden när man upplevt den nya.
Däremot att gå steget fullt ut och köpa 1 TB med plats på sin telefon, det är massivt onödigt i min mening .
Strunta i specarna och gå till en butik där du kan klämma på bl a nyare iPhone. Känn om iOS känns som något för dig. Om det verkar vettigt, köp valfri iPhone som passar budget. Klart.
Jag växte upp som datanörd och programmerare/fixare. Är civilingenjör och klassar mig själv som mer teknisk än gemene man. Ändå är Android helt ointressant för mig.
Med Apples ekosystem funkar allt. Man behöver inte ha en Mac eller en iPad men OM man har det blir det ännu bättre.
Jag är anti Apple generellt, så låt mig rekommendera en Fairphone 4.
Tyvärr inte så bra vattenklassning, men i utbyte så är det extremt lätt att byta batteri (och även andra saker om de går sönder).
Jag väljer Android alla gånger i veckan då man kan köra allehanda reklamblockerare och möjlighet att roota och ta bort den mesta trackingen. Sen gillar jag inte Apple som företag rent generellt.
Ska snart själv köpa nytt. Blir antingen Nothing Phone 2 eller Asus Zenphone 10. Får ju en chromebook med Zenphone nu också som man kan sälja.
Det kan du hos Apple också. Vilka enheter kan du inte göra det på undrar jag?
Finns många bra hos Apple som också fungerar i deras egna appar och inte bara i webbläsaren man vill använda.
Finns youtube vanced iphone? Jag kör flera lager. Adaway som sätter upp intern dns eller nåt (kräver root), ublock origin i webbläsaren etc. Sen har jag vissa script som tar bort massa data collection från google, tillverkaren etc. Även skoj att köra custom kernels med mer funktioner, underklockning etc för bättre batterie osv.
Jag vet inte vad du menar med det första men … för att ge ett liknande skydd kan du göra detta: 1. Fixa 1Blocker och ställ in att det också skall blocka annonser på YouTube. 2. Installera valfritt VPN för att skicka all utgående trafik lite mer skyddad. 3. Ställ in 1Blocker eller installera ytterligare blockeringsprogram som du granulärt kan ställa in vilka stora företags tjänster du vill blocka på din enhet. Disconnect exempelvis har en sådan app som blockar allt från Google, Amazon och Meta med mera om man så önskar. 4. Ställ in att du inte vill ha personaliserade annonser från Apple i din enhet.
Om du dessutom kör ett iCloud-konto kan du synka och få samma uppsättning på alla dina enheter utan att göra mer än vara inloggad med samma konto på alla enheter.
Vanced är väl dött?
Ja men finns revanced. Man patchar i princip officiella YouTube appen. Funkar svinbra! Sponsorblock är ju en gudagåva.
Okej, så då går det.
Men jag gillar att mecka med mina prylar så Apple går bort helt enkelt. Kört med root och custom roms (helt utan google) i 10 år och det är både lärorikt och kul.
Säkerhetsuppdateringarna på Android beror på vilket märke du köper.
Det finns samma funktionalitet ang backup på Android som på iOS!
Det du beskriver stämmer för vissa märken som kör Android, men väljer du tex en Google Pixel eller (tidigare) OnePlus, så är operativsystemet minst lika bra på iOS. Jag har båda parallellt, en privat och den andra vi jobbet så känner väl till båda varianterna!