Var nog när jag råkade ju fråga vad som gör iOS bättre.
Om önskemålet finns så kan jag dela upp tråden.
Det förutsätter jag att man kan. Men det är ju en sak till att kolla. Alltså att alla appar man vill ha fungerar på ett ev nytt system.
Med två olika system menar jag att jag får ha ett Googlekonto och ett Apple konto.
Stämmer. Men så tyckte jag ändå det var en intressant modell, så nu ska jag kolla på klippet.
Rekommenderar Sony Xperia 5.
Prestanda-telefon med smidigt format. Den uppfyller din kravspec + att den har ett 3,5 mm hörlursuttag (ett måste för mig).
Det gick sådär med nya telefonen.
Jag fick den redan i tisdags, så det började i och för sig bra.
När jag startade den så upptäcker jag att den var låst i demoläge. Alltså något visningsläge för butiken. Okej, inga problem täcker jag. Jag gör en systemåterställning.
Tji fick jag. Det hade jag inte behörighet att göra stod det.
Ringer Elgigantens support. När jag äntligen lyckas komma till personlig betjäning så får jag tipset om systemåterställning (som jag ju redan försökt). Då kan de inte hjälpa mig, utan jag ska bli uppringd av butiken som sålt telefonen ursprungligen. Dagen efter får jag ett SMS om att jag ska besöka min närmsta butik för att få hjälp (lite nonchalant med ett sms tycker jag).
Kör in till min lokala Elgigantenbutik, som snabbt fixar telefonen med en kod som skulle skrivas in.
När vi startar upp telefonen så upptäcker vi att det finns inbränningar i skärmen. Har
givetvis blivit så när den gått länge i demoläget.
Kontaktar supporten igen. Jag tänkte att jag kanske kunde fått ett ytterligare prisavdrag. Supporten kan inte ge besked om detta utan butiken där den sålts får ringa mig igen. De säger att nää det går inte, och om jag inte vill ha den så får jag åka in till min butik och göra ett återköp.
Jag har en Zenfone 9 sedan ett halvår tillbaka och är fortsatt nöjd med den. Det finns ju få mobiler att välja på om du vill ha 3.5mm ingång. Det enda som inte är så bra med Zenfone är att den inte har så många lovade år uppdateringar jämfört med exempelvis samsung. Men vill du ha en liten telefon är det Zenfone eller S23 som är enda alternativen (som har bra batteritid också). Sony har tyvärr inte så bra rykte på mobil-marknaden utöver en del fanboys som anser att det är enda “musik-telefonen”
Inte det jag menade.
Har du köpt en telefon som ska vara i nyskick så bör du få det.
Menade att butiken inte kan skicka in den till tillverkaren som en defekt telefon när de själva slitit ut den genom att köra den som demotelefon.
Skönt att dom inte tjafsade om retur iallafall. Inte så himla kul att ha inbränning dag 1 även om man får den billigt. Hellre en lite enklare modell med fräsch skärm isf.
Jag har kört både iOS och Android-lurar. Med tanke på de helt bisarra priserna på Apples lurar blev det dock rejält med research inför fjolårets köp - valet föll slut på en Pixel 6, som då prissänkts inför 7-an som släpptes någon månad senare.
Är mycket nöjd! Den har en säregen design, samma kvalitetsfeeling som Apple i bygget och en kamera som liksom Apple inte på pappret är i toppskiktet - men tackvare grym mjukvara gör ett otroligt bra jobb. Bra stöd från Google när det kommer till framtida mjukvaruuppdateringar (Apple är dock ännu mer generösa) också plus att du får en ren, bloatfri Android-upplevelse tidigare än konkurrenterna.
Begagnad IPhone från Swappie är det vi använder. Det är ett mer prisvärt alternativ än någon ny telefon i motsvarande prisklass. Exakt modell och prestanda kan man välja själv. Man kan beställa med fodral och skärmskydd som är bra.
m3 gör tester på mobiler i olika prisklasser och här är den för under 2 500
Alla har ju svagheter så det gäller väl att tänka efter vad man tycker är viktigast. Sedan är det ju inte alltid så att man själv uppfattar tex svag skärm som särskilt svag om man jämför med den flera år gamla man haft tidigare.
Vi köpte en Redmi Note 12 till en släkting i fjol, han är väldigt nöjd och förstår inte vad det skulle vara för problem med kameran för han tycker sig få väldigt bra bilder