Om du endast fick välja en chipssmak att äta resten av livet?

Första 5-10 bitarna är goda, sen tröttnar jag på denna typ av chips.

Antagligen bra chips om man inte vill äta mycket :sweat_smile:

1 gillning

Det här är favoriten:

Ska man maximera på smak så blir det dessa:

2 gillningar

Chips ska smaka potatis ingetting annat. Men om man vill fuska kan man välja fritt :rofl::joy::grin::zany_face:

1 gillning

Det är lite som att ha vaniljglass som favoritglass :face_blowing_a_kiss:

3 gillningar

Yes! Har gjort det med ett påsar från olika tillverkare där jag klagat på att det varit för stor andel gröna chips. Blivit kompenserad med typ gåvocheck på dubbla värdet från företagets sortiment.

jag har hört talas om någon som skickade in tom chipspåse och klagade på att den tog slut för fort. Enligt hörsägen blev även den personen ersatt. :grin:

4 gillningar

Kantarell är det givna alternativet

Lättsaltade Svenska Lantchips

fråga hur “provar ni” nya smaker? Jag skulle aldrig få för mig att “chansa” o köpa en påse jag inte vet om jag gillar. . Jag vet hur vanliga lättsaltade o Grill smakar så det är dom jag köper, tror inte ens jag smakat nått annat förutom den gången för 40år sedan mor köpte Dill istället för grill

4 gillningar

Min nuvarande favorit upptäckte jag på AW på kontoret – skulle nog inte ha köpt den annars, eftersom jag tyckte det såg ut som grillchips. Men vi brukar köpa hem en påse när vi ser någon spännande ny smak. Är den inte så god så fixar man det med lite dippsås.

1 gillning

Börja med en smak som är lik de du gillar. Kanske en liten förändring. Så går du vidare på det sättet.

Du kan även köpa en ny smak när du ska ha gäster, som en extra påse. Man vill inte ha för lite chips hemma när där är gäster. Se till att du öppnar just den påsen först. Säkert nån som uppskattar och äter av den. Gillar du inte den själv behöver du inte kasta allt då andra också ätit av den.

Eller så köper du smaker du inte provat och tar smällen om det inte är gott, är inte dyrt med chips. Det är vad jag gör.

Livet är för kort, våga chansa!

2 gillningar

1 gillning

Jag gillar de grövre lantchips-liknande varianterna mer än de lövtunna som Estrella (eller om det är OLW?) har. De tunna är lite mjäkiga i vinägersmaken också.

Västkustchips variant verkar dock ha försvunnit? Jag gissar att vi inte är alltför många som gillar vinäger så de slutar tillverkas :disappointed_face:

Bjäre har bra vinägerchips också, men få butiker har Bjäre chips och ännu färre har vinägervarianten. Har funderat på att beställa online, men det blir väl ett par årsransoner för att nå upp i fri frakt.. Köp Bjäre Chips Salt & Vinäger 200g på delitea.se

Får prova Garant. Handlar aldrig på Willys/Hemköp så får vara värt en omväg.

Efter omfattande utvärdering av såväl smaker och struktur, från både mainstream och hand cooked -producenter finns det en given vinnare:

Estrella Sourcream & Onion :face_savoring_food:

1 gillning

Jag nyper liksom tag i påsen och tar den till kassan.

11 gillningar

Du verkar leva ett spännande och adrenalinfyllt liv förstår jag?

2 gillningar

Ingenjör gissar jag. Hade en kompis som jobbade inom det yrket och varje gång vi lunchade valde han samma sak. “Men jag vet ju att jag tycker om detta” var alltid svaret när vi frågade om han inte skulle prova något annat.

1 gillning

Ja, Estrellas tunna har inte speciellt mycket vinäger smak (ljusblå påse), OLW hade en mörkblå påse med riktigt bra smak, nästan som Walkers. Jag får gå på jakt efter Bjäres..

1 gillning

Västkusts vinäger är tillbaka! De försvann i somras pga tillverkningsförseningar, men nu finns de lite överallt igen! Sjukt goda.

1 gillning

Tror kanske det har mer med personlighet än yrkesval att göra :slightly_smiling_face: