Hemgjorda svartkålschips med örtsalt och persilja. Så fantastiskt gott (och nyttigt).
Popcorn
![]()
Estrella grill men OLW gamla peppar chips ägde
Walkers Salt and vinegar är absoluta favoriten! Men nya ”hälsosammare” varianten från Walkers är tyvärr inte riktigt lika bra. OLW hade en bra salt and vinegar också, men det var länge sen jag såg den säljas. Estrellas är alldeles för mjäkig.
Har dålig koll men västkustchips är potenta!
Endast salt o vinäger skulle vara aktuellt för min del. Helst grytfriterade.
Är du säker på att Eldorados chips har lägre kilopris?
Jag har köpt dem på Willys ibland för att jag velat ha en liten chipspåse men kilopriset har alltid varit högre än Garant, Estrella och OLW:s större påsar.
Kollar jag online på Willys nu så kostar Eldorado 112,67kr/kg medan Garant kostar 95,6kr/kg.
OLW och Estrella tar 101,46kr för sina vanliga sorter.
Så Eldorado har högst kilopris om man bortser från fancy specialchips.
Västkustchipsen står sig ganska bra, men de är lite grova. Garant har en salt and vinegar som står sig ganska bra i konkurrensen.
I min butik så har Eldorado kilopris på ca 87kr, då 150g kostar 12.90kr. Men kan skilja mellan butiker såklart.
Billigast är att fritera själv hemma å annan fördel är att man kan smaksätta själv..
Salt och vinäger. inget spec. förmodligen något brittiskt märke ![]()
Absolut samma sak förut men nu har Estrella gjort något som gör att de inte är lika bra längre…. Samma sak med Walkers de har också ändrat sammansättningen så det blir svårt… men Peppar eller Dill&Gräslök ligger ju med i spelet…..
Håller som trådskapare med om Estrella dillchips är det rätta valet (även om jag sällan får dessa då sambon inte håller med)
Ni som är trogna chipsätare har säkert noterat att det ofta är olika kvalité på påsen man får. Ibland smakar dom 5+ och ibland 2-3+. Nu syftar jag alltså samma märke och samma smak av chips. Men jag har läst på baksidan att man kan skicka in sin påse till leverantör om man upplever att den inte lever upp till kvalitén. Någon som testat detta? ![]()
Aldrig testat. Däremot ibland för att undvika att äta chipsen, eller avbryta ätningen funkar det bra att borsta tänderna, för det är typ det äckligaste som finns: äta chips med nyborstade tänder. Kan rekommendera det om någon är lite för glad i påsen!
Ett obekräftat rykte med en kompis´ bekant så klart, så har den omtalade sparat de gröna och dåliga chipsen under några veckor för att samla till en påse och skickar till Estrella varpå de som “plåster på såren” ska ha skickat ut en hel kartong. Aldrig varit så missnöjd med chipsen att jg inte mölat i mig hela påsen
Dock har jag en gång skickat in klagomål till Scan på deras “starka” chorizo då den inte var up to scratch. Fick 50:- att köpa nytt för ![]()
Lol, det där är next level. Tanken brukar vara att försöka äta färre chips… inte optimera för att få fler påsar till lägre kostnad XD