Om du endast fick välja en chipssmak att äta resten av livet?

Kanske ranch & sour cream.

Det är lite svårt, det man oftast köper är inte nödvändigtvis det man kan få galet sug efter då och då.

T.ex. köper jag inte dill eller vinäger så ofta men vid enstaka tillfällen skulle jag nog sakna det mer.

Det finns mer udda smaker som kommer och går som varit goda men det är nog inte något jag skulle vilja äta hela livet.

Ett tillägg är att det inte ska vara OLW, tycker deras chips är relativt okrispiga, mosiga och framförallt är chipsen ofta söndertrasade i påsen i förhållande till många andra märken där chipsen oftare är hela.

1 gillning

Rätt svar, lås tråden.

Jag tycker att OLW är lagom krispiga, i alla fall de vanliga lättsaltade. En del andra märken är för krispiga (=hårda).

1 gillning

Hands down godaste chipsen! :wink:

2 gillningar

OLWs Sourcream är odödlig klassiker. Detta är nog indexfonden i sammanhanget. Lättsältat… mer räntefond. Stabil, men inte tillräckligt med skjuts.

Om jag får välja så går jag nog på lantchips gräddfil. Ja, jag vet att det är en glorifierad indexfond med högre avgift. Men det är fan värt med ESG-inriktning!

2 gillningar

Estrella Sourcream & Onion! :heart_eyes:

1 gillning

Hade valt en saltad variant exempelvis lantchips och sen köpt massa dipsåser med olika smaker #HackingTheSystem :sunglasses:

1 gillning

Ovan sort är djävulens påfund efter att man provat och fastnat för denna:

Dock verkar OLW ha gjort det IGEN! Borta ur sortimentet!
Någon som hittar, köp ett gäng påsar till mig :slight_smile:

2 gillningar

Godaste chipsen jag ätit hittills, och då har jag käkat mycket chips hela livet:

Ska hålla utkik, men såg inte senast jag kollade i hyllorna.

Vilken region är du i?

Göteborg, men har bra kanaler hela vägen upp mot Stockholm :slight_smile:

2 gillningar

Nu kommer jag med sannolikhet förvisas härifrån…

…men definitivt Salt och Vinäger!

7 gillningar

OLW Sourcream & Onion

Absolut, Estrella grillchips, alla dagar i veckan! :star_struck:

2 gillningar

Beror lite på säsong, men Estrellas grillchips är en favvis, sen gillar jag Eldorados rustika budgetchips, salt eller sourcreme and onion, till vardagligt helgmys. Estrellas kostar ofta uppåt 40kr, Eldorados runt 13kr och har mindre påse, men också lägre kilopris.

Sen så gillar jag snackset OLW cheez cruncherz sjukt mycket, men samma där, lite dyrt. Så blir 2-3 gånger per år.

1 gillning

Kanske tråkigt val men det hade nog blivit OLW’s Dill&Gräslök för min del.

Just den kombon har aldrig fallit mig i smaken. Sen efter att ha sett en dokumentär om nekrofiler så blev det ännu svårare att greppa en sån påse. En av nekrofilerna försökte sig på att beskriva vad det var med just doften av en död människa som han gick igång på och det enda sättet han kunde beskriva för en oinsatt var att just doften av det var som när du öppnar en påse chips med Salt och Vinäger-smak…If You Know You Know :grimacing:

Öhhh, I guess I don’t know… sjukt!

Äter man för många gör det ont i munnen tyvärr. Har Brittisk/Skotsk påbrå så smaken har väl gått i arv.

Käkar typ aldrig chips nuförtiden. Jag är alldeles för skicklig på att tömma påsen.

2 gillningar

Är inte förtjust i chips så det kvittar då jag inte lär äta de iaf.

1 gillning

Bjäre lättsaltade!