Jag vågar nog påstå att många precis som mig väljer Avanza före Nordnet eftersom Avanzas native app är långt bättre än Nordnets webbhybrid. Så användarupplevelsen är viktig när du försöker fånga kunder som inte har någon bias och utbudet är lite “same same”.
När det gäller Lysa så är nog de flesta av oss biased. Om @janbolmeson säger att tjänsten är bra och att han använder den, ja då är det nog sant. Jag hade aldrig använt Lysa om det inte vore för Jan eftersom tjänsten ser lite väl enkel ut (man hittar t.ex inte någon app på App Store) och får därför lägre förtroende. Revolut är en annan sån tjänst. Jag skulle aldrig reggat mig eftersom det inte gick att göra med bank-id ifall inte Jan hade pratat varm om tjänsten. Där var det själva sign-up upplevelsen som var dålig men man var bias av Jan. Annars är Revolut-appen riktigt bra och man saknar inte ens en webbsida för att göra mer avancerade grejor.
Helt ärligt, om jag hade varit en ovetandes användare så hade jag nog valt SAVR då de verkar investerar i användarupplevelsen. Det känns som allting är lätt att göra i deras app och att man får siffrorna enkelt presenterade i snygga grafer. Har inte använt deras tjänst men det ser så ut när man tittar på skärmdumparna. Eller så hade jag börjat använda Avanza Auto som inte verkar vara så dåligt plus att appen är grym (hmm, ska man flytta Lysa innehav ) .
Men som jag sagt tidigare så är jag faktiskt glad att Lysa inte har en bra app för då hade jag nog loggat in lite för ofta och pillat på de parametrar som går att ändra. Eller skapat nytt ISK med hållbart och flyttat delar av innehavet etc. Det är helt enkelt för jobbigt att göra nu.