Vill minnas att Avanza auto ratades hårt i podden sist jag hörde den diskuteras
Avanza Auto har sänkt avg till max 0.36%. 
Tja det är en bra poäng, 25% Avanza EM och 75% LF global som vissa har föreslagit är ju en sund fördelning.
Och matematiskt ska jag väl egentligen vara ganska tungt belånad med tanke på ålder så räntefonder eller guld i portföljen känns svårförsvarat
Sänkt avgiften nyligen och ändrat fonderna i portföljen, väldigt lik Lysa bred faktiskt.
Spp aktiefond Global 100%. 
. Vågar f inte byta mer 

Du får ge bort inloggningen till frugan nu ![]()
Då blir ju den genast intressant, förmodar att avanza själva ratear den som låg risk så den blir belåningsbar också
Nu får det F räcka. Lite dyrare men då följer man ändå breda global index med rätt index viktning som sköter sig själv långsiktigt
. Livsfarligt byta fonder just nu när börsen går upp/ned med 1-2% då det kan bli riktigt dyrt göra fondbyte. Det kostar även i vanliga fall
. Mindre avkastning långsiktigt.
Avanza vill att du ska låna pengar till allt nu. Nästan alla värde papper går. 
Haha, inte bara en generationsfråga (46+). Jag skulle inte heller ta i en tjänst som inte erbjuder en bra app men Lysa är undantaget då jag, precis som många andra här, måste hålla mig borta så mycket som möjligt så att jag inte gör något dumt. Avanzas app är bra och den använder jag hyfsat mycket vilket också har gett mig problem då jag gjort beslut som jag ångrar lite efteråt. Har aldrig hänt Lysa-kontot då jag tappar lusten direkt när jag tänker på att jag måste logga in via en webbläsare.
Instämmer helt med föregående talare. Faktum är att jag avslutade mitt Avanzakonto för att appen var “för bra”. Jag var där inne för ofta och gjorde ändringar i portföljen, och vi vet alla att det leder till sämre avkastning över tid. Provade att radera appen från telefonen, men sen några dagar senare var den tillbaka i telefonen när jag hade tråkigt.
Bytte till Nordnet, helt usel mobilapp. Verkligen usel och har noll funktioner. Men vad som hände var att jag spenderade mer och mer tid på Nordnet via datorn, för den sidan är väldigt bra tycker jag. Fler och fler ändringar i portföljen igen, vilket igen ledde till underavkastning. Mitt Nordnetkonto är nu avslutat.
Nu använder jag Lysa. Går inte att göra nåt med portföljen, så helt meningslöst att logga in. Så äntligen har jag ro, och slipper göra dåliga portföljbeslut.
Var du inte ens nöjd med Spp aktiefond Global 100%? Antar att du har det i TP?
hahaha skönt att du delar med dig. Håller absolut med om att nordnetappen är usel, mitt personliga grudge med den var att den inte tydligt visade courtage nivåer så nära farsan hjälpte mig starta mitt första ISK för 5000 och satte in pengarna så rökte direkt 500 i courtage…
Det går att göra dåliga portfölj beslut även hos Lysa. Många går in och ändrar portfölj fördelning vid sämre tider och sänker/höjer risken fram /tillbaks. Det är lika smidigt göra fel även hos Lysa
. Många har även låg risk hos lysa även det kostar avkastning långsiktigt.
Man frestas inte av 1352 fonder, 1180 ETF:er, 3466 certifikat, och 11572 aktier. Det skulle jag säga ger mer huvudvärk än “ska jag ha 0% eller 10% räntor” ![]()
Jag har SPP Ett Val ![]()
Men ärligt talat är alla dessa portföljer vi brukar diskutera väldigt bra
. Spelar ingen större roll om man betalar 0.25% eller 0.3%. Det viktiga är att inte få svaga ben och sälja av sig när börsen blir röd. För där kan man förlora 20-30%, eller flera hundra % om man aldrig vågar komma tillbaka till marknaden.
Det håller jag med dig till 100%. Allt annat är dumt onödigt diskuttera. Alla allt. som kostar mellan 0.22% - 0,36% i avg är riktigt bra långsiktigt. Det är ändå slumpen som kommer att avgöra vilken av allt. ger lite mer avk på 10-20 årssikt. 

. Det är det jag pratar om på Lysa när det är röda ciffror går folk in och sänker aktiedelen bara till 50% eller ännu mer och ändrar fram/tillbaks. Det är problemet. Inte som su säger 0-10% ränte delen. 
Det vad jag garanterat vet är att Avanza tjänar på mig 0,15% årligen i avg om jag har Spp aktiefond global jämfört med 0.02% i avg om jag har Avanza Global årligen.
. Ca. 6000 kr extra till Avanza varje år bara i ren avg. Samma skillnad LF Global indexnära vs Spp aktiefond Global
. Då delar Spp/Avanza på kakan 
Det gillar jag inte 

Har inte läst tidigare kommentarer. Jag har ett konto på Lysa som heter Lysa vs Opti och ett konto på Opti som heter Opti vs Lysa. Har haft båda dryga 6 månader med 100/0 fördelning och insättningar samma datum varje månad. Kort period som inte säger så mycket men på Lysa har jag 2,24% bättre utveckling.
Opti har kanske ett lite enklare och snyggare gränssnitt men jag föredrar graferna för att följa utvecklingen i Lysa. Kommer fortsätta med båda men när jag rekommenderar till vänner blir det Lysa.
Lysa är förövrigt också en app, en pwa. Fungerar precis likabra i luren som Opti.
@TOBB3 jag fattar verkligen inte hur en app skulle lösa ett problem som inte går att lösa med ovanstående… Berätta gärna för jag har hört detta argumentet (inte bara om lysa men generellt) åtskilliga gånger men aldrig förstått vad som inte kan lösas via en genväg på hemskärmen…
Bara en sån enkel sak som inloggning med Face/Touch ID - BOOM