Mestadels Danmark och Sverige. Från Danmark som jag bott i 28 år får jag omkring 2500 Dkk/md då jag inte är DK medborgare och från SE får jag bara garantipensionen minus 1/40 för varje år jag inte varit i Sverige så det blir kaffepengar. Jag tror vi klarar oss, det jag söker är ett verktyg/excelark som vi kan använda för att laborera med de slantar vi har. Tack för visat intresse
Min hustru är dessvärre just nu sjukpensionär (cancer) och går i pension om 3 år. Jag får mycket lite från Danmark som jag bott i 28 år. Jag får knappt något från Sverige då jag enbart arbetat i SE i 16 år. Svensk medborgare. Nix vi har ingen bucket list, vi vill bara leva utan bekymmer som vi alltid gjort och har inga lån. Jag är bara i natur bekymrad. Jag försöker hitta ett verktyg som kan övertyga mig att vi klarar oss fint med det vi har. - Som min kompis sa till mig, finns det pengar över till arvtagarna så har du räknat fel.
Om vi delar det på 2 och kör 4% regeln. Med garanti pension så borde ni få vars 25 000 kr i snitt. Ungefär 50 000 per månad i snitt. Sedan finns det fina 3 rums lägenheter för 5 000 i månad ( beroende på stad)
Så på papper bordet det räcka utan problem. Frågan är mer hur dyrt måste ni leva för att denna summa ej ska räcka.