Kommer lunar även utfärda bank-id? Om de inte kommer göra det måste man fortfarande ha en riktig bank för att få det.
I sinom tid ja, men högst sannolikt inte i år. Just nu är det andra saker som ligger i pipen. ![]()
Ja, det var det fysiska kortet som inte fungerade. Men det var som sagt nästan ett år sedan.
Testade i Stockholm idag och nu fungerar det så de har nog fixat båda.
Toppen att de höjt gränserna så kraftigt.
Då är min skepsis mot Northmill helt borta och jag ska börja använda den mer aktivt igen. Bra jobbat av dem!
Bllr nog att skaffa Northmill, står att det är utan valutapåslag.
Jag begärde idag ut ett kontoutdrag på alla transaktioner sedan start. Har handlat en del på nätet och tänkte att det kunde vara bra att ha om det blir diskussioner om garantitider etc.
Någon som vet när Lunar kommer kunna erbjuda ISK?
Hej Monty! Vi har haft ISK tidigare men fick pausa det när vi flyttade kunder till svenska bankkonton. Som det ser ut nu öppnar vi det igen under hösten - men det är ännu ej 100% bekräftat.
Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: När det gäller kort: vad ser du helst? Gratis med begränsningar eller typ 19 kr/mån och inga begränsningar?
Såg idag att P.F.C lägger ner.
Använder främst Lunar och har en fel sparmål där, bra ränta.
Beställer Northmill (Som jag inte hört talas om förrän idag) som ersättning för P.F.C’s 0kr valutaväxling.
Står att Northmill är Svenskt (Lunar är Danskt). Såg att Northmill likt Lunar också har personkonton. Det går att få lönen dit också, men det är inte möjligt att betala fakturor. Gillar dock Lunar som företag. Saxat från Northmill:
” Det går att sätta in sin lön på personkontot. Du behöver då ange ditt clearing- och kontonummer till din arbetsgivare. Du finner dessa uppgifter på Mina Sidor eller i Northmill-appen.
Vi rekommenderar dock att du har kvar ditt personkonto hos din gamla bank för att betala fakturor/autogiro. Detta då vi i dagsläget inte har stöd till att betala en faktura via personkontot hos oss. Men i framtiden kommer det finnas möjlighet att betala från personkontot hos Northmill – håll utkik efter det!”
Fast lunar krävar väl att du är apple eller android beroende?
Att man inte kan öppna konto utan mobilt bankid går bort för mig.
Kanske missat detta någonstans i tråden, men är Curve inte ett alternativ? Det verkar ju väldigt intressant då man kan koppla befintliga kort man har till det kortet istället för att få ett helt nytt kort osv.
jag har kört Curve ett tag och varit hyfsat nöjd. Framförallt använde jag det när vissa aktörer inte var kopplade till Apple Pay. Men upplever att det är en lite annan grej.