Heja dig @Melwa!
Får jag komma med lite inspel och en lek? Det som du har ovan är super och det är det som jag skulle benämna en “mekanisk plan”. Det vill säga det som, något förenklat, kräver lite tid, lite kompetens, lite energi och lite pengar. Du kommer garanterat lyckas men som du själv skriver i Excel-filen så kommer det att ta tid.
Det som jag skulle vilja inspirera dig till är att inte spela enligt reglerna och hur man “ska” eller “bör” göra utan tänka utanför boxen. Det vill säga fundera snarare i banor såsom:
- Hur skulle jag kunna få kolonilotten redan idag?
- Hur skulle jag kunna tjäna ännu mer pengar på det som jag tycker är roligt?
- Vilket problem har människor med kolonilotter?
- etc.
Jag vet inte ens om ovan är rätt frågor, men det är i alla fall en ansats att tänka utanför boxen. För att ta ett konkret exempel. Jag och Caroline är inte superduktiga på trädgård. För något år sedan hade vi en tanke kring att det finns säkert någon person som inte har trädgård som skulle vilja ha. Ett tag annonserade vi om att man kunde ha vår trädgård som sin kolonilott. Det var ju lite att göra något som väldigt få andra gör.
Jag tänker på att det här “andra sättet” är ett spel som man kan roa sig med under tiden man spelar det andra. Det är ju inte antingen eller. På det här sättet så har du en stor uppsida (få antingen pengar eller kolonilotten tidigare) och väldigt liten nedsida (den andra planen fungerar).
Återigen, jag har inget facit, svar eller ens de rätta frågorna - men jag vet att det brukar finnas andra sätt än de “vanliga”.