Använder främst Youtube för att se poddar, går det kolla där om jag blir Patreon?
Absolut! På Pаtreon lägger vi även upp avsnitten som Youtube-videor och även de utan reklam. Kolla bara lite längre ned när du får notisen om nytt avsnitt från Pаtreon.
Det här gjorde min dag! Garvade hårt och blev väldigt glad av att läsa den här nivån:
"Sparfällan: 35,000 SEK / month (plus VAT)
För dig som - eller känner någon som - har ett för stort sparande, en för hög lön, jobbar för mycket och har maxat sparkvoten. Jan kommer hem till dig, med eller utan budgettavla, och styr upp ekonomin. Hög risk för att du kommer jobba mindre, resa mer, ägna mer tid åt vänner, familj och sådant som är roligt och viktigt på riktig.
Viss risk för pillförbud, att antalet investeringar kommer att minska drastiskt och att din ekonomiska plan medför att du kommer att sluta med noll på kontot och därmed bli en fattig kyrkråtta snarare än din nuvarande resa mot rikast på kyrkogården. Däremot kommer du maxa minnen som du kommer få ränta-på-ränta-avkastning och rikedom i livet bortom pengar.
När allt är klart bjuder Jan på en föreläsning, en glass, en tur i Teslan och champagne.
"
Välkommen till forumet @Frashannes! Och tack för att du kommenterar, det gladde mig med. Det var precis så den nivån var menad. For shits and giggles.
Credd också till Krigshistoriepodden som gav mig inspirationen.
Jag delar helt Carl-Fredriks tack och att det känns roligt att kunna ge något tillbaks. När jag stod inför en större investering (alltså relaterat till min begränsade ekonomi) hade jag tagit in de råd som Caroline och Jan traderat till mig om breda indexfonder med låga avgifter och att skippa dyra aktivt förvaltade fonder. Genom att följa dessa enkla råd sparande jag in förvaltningsavgifter som under 10 år med bred marginal täcker årsavgiften till Patreon för resten av mitt liv. Om jag nu inte, till arvingarnas förbannelse råkar bli 127 år förståss.
Haha, tack för kvällens goda skratt!.
Tack själv Jan. Man måste få skämta lite också. Hälsa Caroline så gott från mig. Jag har förresten anmält mig till RT-programmet den 1-2 februari. Det ser jag fram emot. // Kjelle
Hej Jan,
Vilke nivå på Patreon ska man ha för att få Andre Granströms tips? Silver? Högre nivå?
PS. Texten om turen i Teslan hänger kvar även om du kanske inte har den kvar DS.
Blev precis Patreon-medlem för att stötta samt undvika reklam.
Har betalat medlemskapet (banken har dragit summan) men undrar nu hur man kopplar kontot mot RikaTillsammans (RT).
Jag har loggat ut och loggat in på RT via Patron (OK på att Discourse får Patreon data). Därefter har jag loggat in igen (med epost, lösen och 2FA). Jag har hård refresh på sidorna (cmd+shift+R), tömt cashe, och testat på på olika webbläsare och enheter.
Jag har fortfarande reklam och inget litet P vid ikonen… tar det tid för ändringen att ske? Eller vad gör jag för fel?
Tror du helt enkelt får kontakta Jan eller Oliver, så fixar de det.