Någon som lyckats hitta den på Nordnet idag?
Satt precis och letade! Har min TJP där och skulle gärna byta.
Hej! Hur kommer det sig att fonden följer SIX World DM SEK Index Net Return och inte MSCI World Index Net som t.ex DNB Global Indeks gör? Hur skiljer sig indexen åt? Innehåller dom ungefär samma bolag?
Måste säga att PLUS fonder känns som ett bolag som är intresserat av att skapa bra produkter, även för småspararen. En vacker dag kanske det finns PLUS Tillväxtmarknader och PLUS Globala Småbolag också - så har man en vacker lista i sin tjänstepension med en förvaltare man litar på:
- PLUS Global Index
- PLUS Allabolag Sverige Index
- PLUS Tillväxtmarknader Index
- PLUS Globala Småbolag Index
@PLUSfonder får gärna komplettera med releasedatum för de två sistnämnda ![]()
PS. Eller varför inte PLUS Global Index 125 ![]()
När dyker innehaven upp på sidan/avanza?
Ja, nu har vi passerat 8:e mars och ser fortfarande inte skymten av denna fond på Avanza.
Tack! Har hela tiden sökt på “Plus allabolag global” och då blev det så klart ingen träff
Mina dök upp nyss på Avanza.
Inte hos mig! ![]()
![]()
Efter läng väntan!
Nu är bara frågan om man ska orka börja migrera innehav i LF hit eller låta det vara…
Inte jag i alla fall
Vi har nu fått bekräftat att fonden kommer upp på Nordnet på måndag.
När kommer vi kunna se exponeringen på Avanza? ”Innehav / Länder / Branch” ![]()
Vet du hur det ligger till med Länsförsäkringar?
De har alla era andra fonder, men hittar inte globalfonden.
När kommer globalfonden ut på Montrose?
Så här skrev de för någon vecka sedan:
Jag tänker att jag byter för att jag vill stödja marknaden för “rena” indexfonder som inte håller på med massa aktiva åtgärder som ESG och annat, och eftersom pengarna ändå ska vara investerade kan de lika gärna få jobba dubbelt så.
Så känner jag också, enda anledningen att inte byta är ju det praktiskt besväret. Men det är kanske mest psykologiskt. Risken med att ligga utanför markanden bryggar jag med kredit tänker jag, så man köper och säljer samma dag just nu vill man ju inte missa en dag… I slutändan, varför inte flytta till den produkten som objektivt ska vara bättre.