Politik, religion och sex hör inte hemma på RT

Som gammal teologstudent vore det jätteskoj för mig att höra religiösa företrädare prata om ränta-på-ränta. :rofl:

3 gillningar

Finns ju en tråd som även om den fokuserar på ämnet verkligen bjuder upp alla i forumet att just bidra med att crowdsourca gäster till podden:

Sen är det ju upp till @janbolmeson om det funkar, synkar, är görbart, önskvärt etc.
Men inget hindrar oss från att bidra med att vidga sjön som Jan fiskar gäster ur. :fishing_pole_and_fish:

2 gillningar

Kring vissa ämnen finns det gott om skribenter på internet som inte har en minsta avsikt att hålla god debatton. Forumägaren bestämmer vilka trådar som han/hon anser tillför forumet mervärde.

Personligen klarar jag mig utan trådar om invandrare/islam i ett forum kopplat till ekonomi.

1 gillning

Kan du ge några exempel?

1 gillning

Det här är nog det mest rasistiska jag läst idag. Jävligt rasistisk text!

Var det här något försök att vara rolig?? Jag kan tycka att den tråd som hette något med “Det är skillnad på folk och folk” var tydligt över gränsen. Man kan helt klart vara olika känslig men när det börjar handla om att säga att vissa grupper är underlägsna/överlägsna på kollektiv nivå så har det iallafall för mig gått för långt. Alla har rätt att tycka saker i olika frågor men när det handlar om att lägga upp trådar där det direkta syftet är att torgföra rasbiologi eller liknande så har iallafall jag full förståelse för om många kan känna sig obekväma. Det är inte självklart att man alls vill delta i en sådan diskussion, oavsett vad man har för åsikt själv.

1 gillning

Meddelande som moderator
Tack för alla inspel och kommentarer i denna tråden. Framförallt tack för att du lägger tid på att ge feedback så att forumet kan bli bättre.

Jag stänger nu denna tråd eftersom jag och moderatorerna har bestämt att testa en lösning enligt nedan:

Vidare kommentarer kan tas där. :blush:

1 gillning