Fint att du tar dig an din bror och gör det som är bäst för honom
Nu verkar ju överförmyndarnämnden redan sagt sitt så jag antar att du inte vill ändra på det direkt, men jag förstår det som att du har rätt att ändra efter eget huvud sen.
Sen tycker jag det är sjukt märkligt att en handläggare på överförmyndarnämnden kan säga vad som kommer att bli bäst i framtiden!?!?. Kanske @janbolmeson ska ta med hen i ett framtida avsnitt för uppenbarligen sitter handläggaren inne med helt unika insikter
Som andra har sagt är det nog bra att kolla upp vad som händer om det går åt pepparn. Vad är ditt ansvar? Visst det är din bror men bara kolla så det inte ligger något lurt i att du tar på dig detta.
Om du kan ändra på upplägget (nu eller senare) så skulle jag rekommendera dessa två RT avsnitt.
4 hinkars principen för att få rätt fördelning mellan buffert, mellanrisk hink och passiva (hög risk) hinken. Där beskrivs också vilka hinkar som passar för “get rich” och “stay rich”.
Det andra avsnittet är årets uppdatering av modellportföljerna med fond förslag och fördelning både för låg, mellan och högrisk portföljer. Dessa är betydligt enklare och billigare och följer sannolikt marknaden bättre än dina egna
Lycka till