Det finns många typer av prenumerationstjänster idag - på TV, musik, böcker, tidningar, olika digitala tjänster och säkert annat också.
Jag undrar nu vilka av dessa som ni anser är riktigt bra. Jag menar nu i meningen att de har någon särskild USP, speciellt utbud eller av annan anledning är bättre än andra liknande tjänster.
Utöver själva tjänsten kunde även ”kombinationer med aktiviteter” vara intressanta. Typ att när jag är ute och springer eller åker buss till jobbet lyssnar jag alltid på tjänsten X. Alla avsnitt där är 40 minuter långa och precis så lång är bussturen till jobbet.
Även prismässiga knep kunde vara intressanta. Jag menar nu typ att jag tecknade abonnemang på X på Black Friday. Sedan bytte jag året efter till Y istället. Nästföljande Black Friday bytte jag
tillbaka till X. På så sätt har jag haft permanent halva priset i tre år nu.
Om ni har hittat ”konstiga knep” så det också en variant. Jag menar nu typ att det finns ett ”turkiskt Netflix” som är mycket billigare. Stänger man bara av den turkiska textningen eller dubbningen så fungerar den helt normalt.
Poängen är alltså inte att säga att ”jag har Spotify, Netflix och Storytel och tycker att de är bra”.Det är ganska meningslös information. De är säkert bra. Poängen är vilken tjänst du hade före Spotify, varför du bytte till just Spotify och om någon tredje tjänst har något utbud, funktionalitet, pris eller annan fördel som gör att du överväger att byta till den istället.
About Seeking Alpha
Our mission: Power to Investors. We empower investors to make the absolute best investing decisions by leveraging our independent and balanced stock research, fundamental analysis tools, crowdsourced debate, reliable news, and actionable market data.
Our research is created by investors, for investors. It is carefully vetted by in-house editors, then read and debated by millions of people. Our stock coverage is wider and deeper than any other. We provide diverse opinions on each stock so that investors can weigh the bull and bear case and make an informed decision.
Our news enables investors to understand why the market and the stocks in their portfolio are moving or are about to move. Investors read our financial news to gain insight into stocks’ future earnings and price trajectory, and to find new and exciting opportunities.
Our data places professional-caliber tools in the hands of every investor. Our factor grades and quant rating summarize each stock’s characteristics, and SA analyst ratings provide a snapshot of our Analysts’ qualitative opinions.
Our community includes everyone from new investors to fund managers. By helping them to invest successfully, we help them to achieve life goals such as buying their first house, sending their children to college, and securing their retirement.
Hade Eurosport i mitt TV-utbud i många år innan hyresvärden valde att byta ut den och ersätta den med skämtkanalen tv4sport, förmodligen världens sämsta tv-kanal.
Tvingades då skaffa Boxer. Har nu bytt till Discovery+ vilket ger en mycket bättre bild + cykelsändningar med Vacchi och utan reklamavbrott.
Bättre, det är en investment community med +20 miljoner användare per månad. Med analyser, ekonomi nyheter, aktie & etf screener, quant ratings med mera. Och dom samarbetar med TradingView för diagram & nyckeltal mm…klart värt att undersöka hemsidan om du vill handla internationellt! Mer info under “Site Map” på deras hemsida tex.
Om man är intresserad av just cykelsändningarna så kan jag rekommendera GCN+, går och välja Vacchi & Adamson som kommentatorer (på de tävlingar de kommenterar).
För mig är fördelen att jag inte behöver betala extra för andra sporter än cykel, som är det enda jag är intresserad av att titta på. Det finns även en del annat cykelrelaterat material som inte finns någon annanstans, men endast för det skulle jag inte betala.
Hade hoppats på fler inlägg om antingen sajter eller innehåll som är lite mer ”mainstream”. Någon hade Apple Music men har bytt till Spotify eller tvärtom. Det kanske beror på att de har en massa inspelningar med papegojläten eller vad vet jag. Alla har ju sina särskilda preferenser.
Speciellt om man är sällananvändare. Man kan gå in och ur dock. Jag tenderar att använda tjänster för film och musik rätt sällan så de är inte prisvärda för mig. Skulle vilja ha en prismodell som är av typ pausa/aktivera, dvs att man kan slå av och på tjänster enkelt och då bara betala för den tid man har den aktiv. Säg att en tjänst kostar 300 i månaden men att man enkelt kan köra en vecka bara för 75 utan krav på att betala för full månad om man inte behöver.
Om jag skulle välja en enda prenumerationstjänst och ha bara den hela livet och inget mer så skulle det vara Abundo. Det är samma sak som tidigare hette Teaterlistan och jag var medlem där i flera år. Eftersom jag idag har småbarn hemma passar den tjänsten inte mig riktigt just nu men jag ser framför mig att jag på lite sikt återigen kommer att ha den här tjänsten som en central punkt i tillvaron. Att kunna välja mellan massor av teaterföreställningar och även en hel del konserter, operor, musikaler, shower etc. varje vecka är ofattbart lyxigt. Om man bara har ett ordentligt kulturintresse och bra med tid så är det här erbjudandet helt oslagbart. Något bättre går helt enkelt inte att hitta. Abundo (abundolive.se)
Espresso House kaffeprenumeration.
Billigaste versionen. 199kr/mån med möjlighet att hämta bryggkaffe varannan timme. EH finns i samma hus som min arbetsplats. Ersätter att två gg/dag tvinga i sig arbetsgivarens automatkaffe. Ger också möjlighet att få en kaffe på stan när andan faller på. Har man egen mugg med får man stämpel. Efter 10 gg ”får” man valfri kaffe och kan då få den perfekta blandningen- flat white.