Privat Banking tjänster

Hej har blivit erbjuden privat banking av min bank sk deskretionär förvaltning med 1,5% årlig avgift för förvalta pengar i aktier ,obligationer. derivatives och räntör har någon erfarehen om detta ? Tacksam för feedback.

Dyrt. Köp ej.

12 gillningar

Väldigt dyrt för disk. Jag har under 1% for aktiv + massor av förmåner.

De vill att du ska överlåta 1% av din förmögenhet varje år så att dom kan göra ett sämre jobb än en fondrobot.

8 gillningar

Har svårt att tro att de kan skapa en bättre portfölj som ger mer avkastning (både absolut och riskjusterad) än vad du själv kan göra på enkelt sätt samt mycket lägre avgifter.

6 gillningar
1 gillning

Det låter alldeles för dyrt med så hög avgift. Satsa hellre på global indexfond. Här är fyra globala indexfonder som brukar rekommenderas Länsförsäkringar Global Index, Avanza Global, DNB Global Index S, Swedbank Robur Access Global A.

1 gillning

Jag har själv blivit erbjuden detta av flera aktörer och tackat nej. Det jag dock fortfarande funderar på är att man bli bli PB kund utan att de förvaltar kapitalet, det kostar kanske 10-15k och kan man tjäna in ganska snabbt då man får tillgång till ordentliga rabatter på bolån, valutaväxling och annat.
Men svaret på förvaltningen är inte att lägga allt i en global indexfond utan det är snarare robotar och/eller lära sig räntor och räntefonder själv.
Jag antar att du har ett större kapital och ni har tittat på kanske en 70/30 eller 60/40 model då du vill ha tillväxt med relativt låg risk. Du kan få exakt samma upplägg gratis med tex avanza auto, lysa eller själv (genom att hänga här), till mindre än en tredjedel av kostnaden.

vilken bank ?