Privatlån till kontantinsats, möjligt?

Det är offtopic. Men vi kommer från problematiska uppväxter som gör att vissa saker är krav innan vi funderar. Vi har även läst allt för många studier om socioekonomi. Vi har inte heller plats i vår lägenhet för barn.

Absolut, men det förändrar ju inte verkligheten att det är kassaflödet som kommer behövas och skillnaden är inte peanuts i min värld eftersom det kommer påverka ert nettoutrymme per månad. Lägger ingen värdering i huruvida det är Värt detta för er men det är en väsentlig ökning från 9000. Känner ni att det är värt detta så be my guest! :slight_smile:

Personen syftade på andra saker. Du kan bli långtidssjukskriven tex.

1 gillning

Just do it!

Det är inget som det är bättre att betala för mycket för än boende. Det ger hög livskvalite, man tvingas spara iom att man amorterar, och det har historiskt sett varit en lysande investering.

Med månadslöner på sammanlagt 72kkr så kan det ju inte vara en katastrof att gå från 9 till 15kkr i boendekostnad. Särskilt med tanke på att de verkar varit duktiga på att spara tidigare.

Jag tycker tom att man inte ska räkna amorterande som ”boendekostnad” utan som sparande. Tänker man så blir det en no-brainer att flytta till hus.

Mvh
F

3 gillningar

Mer än att få sparken skrev jag. Ponera trafikolyckor, sjukdom etc.

Den typen av frågor är lämpliga att lösa genom livförsäkringar. Det är överlag lämpligt att ha när det gäller perioder i livet med stora kostnader som är svåra att dra ner snabbt.

Självklart är det så, och det förutsätter jag också finns. Samtidigt var det bara ett (well, två) exempel. Jag kan dra tusen till om det är så. Trafikolyckan kan ta både ben och mental förmåga osv.

Det händer mycket på livets väg och man kan inte ta höjd för allt, men man kan samtidigt visualisera några saker som inte är helt otroliga och fundera över vad som händer då. Därav att marginaler är en bra idé.