Räkningar i januari 2023?

Åh, så skönt! Minns att vi fick det någongång när det drog ut.

Hemförsäkring, CSN, A-kassa mm tillkommer. Men på det stora hela en vanlig månad rent fakturamässigt. (Ensamhushåll i hyresetta.)

Sen är ju maten en annan femma…

Vad äter ni? El? :slight_smile:

Lös föda? Räknas inte till fasta kostnader.

1 gillning

Ca 45 000:- 5st i hushållet. Något högre än vanligt pga elräkningen.

1 gillning

Jag vet, men trådstarten och rubriken är “räkningar i januari 2023” och till mina räknas då kreditkortet som användes till samtliga matinköp i december. :slight_smile:

Det var mer ett inpass i debatten om äpplen och päron, som brukar komma upp i trådar på RT.

1 gillning

Ja, men bara om det är fast föda :wink:

Haha, även flytande nyårsdricka är med på samma konto. Synd att jag låg sjuk bara och den står odrucken i skåpet fortfarande… :roll_eyes:

Synd?? Nu har du till ikväll :champagne::clinking_glasses::sweat_smile:

2 gillningar

Jag kände mig lite sjuk dan efter av den flytande nyårsdrickan, men den fick vi i gåva, så den syns inte på räkningarna.

2 gillningar

Haha glömde maten, tänkte att det ej var en fast kostnad men det är det ju för blir ju svårt o leva annars :smiley:

Maten hamnar nog på runt 2-3k slutat helt äta på restaurang annars har jag bränt några tusen mer på mat men har faktiskt börjat gilla o laga mat nu när jag väl börjat med det :slight_smile:

1 gillning

I normala fall går det ut 30-40 totalt varje månad från mitt lönekonto.
Som det ser ut just nu är det 48 som ska ut i Januari, dock några dagar kvar så kreditkorten kanske får jobba någon tusenlapp till.

Är lite väl livad med mina kreditkort just nu, men av de 30-40 som normalt ut så är 11000 amortering och 2500 till börsen och 1000-2000 till sparkonto. Bor just nu på AirBnb som en långtids lösning, så en slant går dit också varje månad. Min BR är uthyrd dock så jag täcker mina boendekostnader med det och lite till.

1 gillning

Rubriken säger räkningar, men första meningen säger “utgifter och räkningar” :sweat_smile:

Jo, blir lite äpplen o päron.

Jag har inte alla köp på kreditkort och jag har även ett par saker på autogiro som inte syns bland räkningarna.

Var mest för att få en känsla över hur folk här inne hanterar sina utgifter i dagsläget.
Medveten över att allt inte syns i januari heller.
Bolåneränta, avfall, husförsäkring, bilförsäkring, VA etc. syns inte för mig då jag inte betalar dem i januari.

Fasta kostnader för boende, fritidshuset, mat, bensin, kläder blir ca 25.000. Plus bilservice för 5.100 och en omplaceringshund för 2000, så drygt 7000 mer än vanligt men bara temporärt. Ökade priser på mat, bensin, el och ränta ger en kostnadsökning på omkring 3000 jämfört med januari förra året.

Hur ofta och hur länge har ni omplaceringshundar?

Detta är vår första och han stannar förhoppningsvis tills han dör av hög ålder! :slight_smile:

5 gillningar

Najs!
Trodde det var typ fosterhem i väntan på ny familj. Men ni är den nya familjen :grinning:

Ja precis! Det hade varit fint att kunna vara fosterhem i väntan på ny familj men det kanske får bli i framtiden :slight_smile:

1 gillning

Jaha ska vi lägga till utgifter så hamnar man ju låååångt ifrån de max 13000 per månad som alltså är fasta räkningar.
Landade på ca 75 000 i utgifter förra månaden men då var 20 000 investeringar i bostaden.

Borde ligga på 25 000 i utgifter inkl. räkningar, men det blev en del nödvändig (läs onödig) konsumtion, nöje och restaurangbesök förra månaden.
Bättre flyt i januari förmodligen. :grimacing:

1 gillning

Rätt oförändrat mat dock upp 200kr
Hyra 1650 kr
El 100 kr
Internet 400 kr
Försäkring 90 kr
Mobil 90 kr
Busskort 250
Mat 1800 kr
Övrigt 100 kr

Totalt, 4480 kr