Hej!
Jag är ute efter en räntefond med väldigt låg risk. Har sneglat lite på AMF räntefond kort, men finns det någon annan med lika låg risk och lika låg avgift?
Hej!
Jag är ute efter en räntefond med väldigt låg risk. Har sneglat lite på AMF räntefond kort, men finns det någon annan med lika låg risk och lika låg avgift?
Det var värst vad dött det var i forumet! ![]()
Har inte svarat eftersom jag inte håller på med räntefonder. Men eftersom ingen annan skrivit något kan jag i alla fall ge ett svar på en ränteplacering som har lägre risk och ingen avgift. Och det är ett sparkonto med insättningsgaranti, t ex Zavers fasträntekonto med 3,15% ränta under 24 månader. Men jag köper om du tycker det är off-topic.
Ja jag är ute efter just en lämplig räntefond som ersättning för sparkonto men är tacksam för att du tog dig tid att svara i alla fall. ![]()
Får man fråga vad du hoppas uppnå med lämplig räntefond som du inte uppnår med lämpligt sparkonto?
Edit: ditt svar kan möjligtvis även ge input till andra som är bättre lämpade att besvara din huvudfråga.
Vi har Avanza ränta kort. Den är rätt lik fonden från AMF. Den har inte funnits lika lång tid, men har något bättre prestanda senaste året. Fördelen jämfört med ett bra räntekonto är.
Nackdelen är väl
Här verkar räntefondsfolket hålla till:
AMF räntefond kort. Bra rating och god likviditet
Mycket bra fråga!
Vi har allt samlat hos SAVR, barnsparande och annat och vi vill va vårt buffertsparande på samma ställe av rent praktiska skäl. Det är av denna anledning som jag letar efter en kort räntefond med mycket låg risk (och avgift).
Då låter väl AMF Räntekort Kort som det bästa alternativet, av de som erbjuds på SAVR.
Blev tipsad här i forumet att SAVR faktiskt har ett sparkonto som de kallar för räntekonto. Det passar oss perfekt för buffertsparandet. Har därför sålt av innehavet i AMF:s räntefond.
AMF kort och Storebrand kort är mina go to korträntefonder.
Sen är ju frågan om du verkligen ska ha såklart löptid men det är ju en annan fråga om sparhorisont mm